محققان برای اولین بار از پروژه ارسال مجموعه اطلاعات زمینی از جمله داده‌های DNA انسانی به دورترین نقاط فضا با استفاده از فناوری لیزری خبر دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این پروژه که "ندای انسانیت" (Voices of Humanity) نام گرفته کوششی برای برقراری ارتباط با سیارات دیگر و حمایت از نژاد انسان محسوب می‌شود.

دانشمندان بر این باورند در صورتی که موجودات بیگانه در نقطه‌ای از فضا وجود داشته باشند و کره زمین بنا به هر دلیلی در معرض خطر قرار گیرد، با اجرایی کردن این پروژه می‌توان شانس بقای انسان‌ها را افزایش داد.

فناوری که موجودات عجیب فضایی را کشف می کند+ عکس

گفته می‌شود، در صورت اجرایی شدن این پروژه، اولین ماموریت "بین ستاره‌ای" بشر رقم خواهد خورد. این ماموریت مستلزم کدگذاری و ارسال اطلاعات به نقاط مشخصی از فضا با سرعت نور است.

فناوری که موجودات عجیب فضایی را کشف می کند+ عکس

تیم تحقیقاتی مسئول این پروژه در گزارشی عنوان کرد: هدف اصلی ما این است که با استفاده از تکنولوژی ارسال داده‌های لیزری، مجموعه کاملی از ابعاد انسانی و حیات بشر را در قالب تراشه‌های الکترونیکی به نزدیک‌ترین ستاره‌های اطراف کره زمین ارسال کنیم.

در ادامه این گزارش آمده است: در صورت تامین اعتبار پروژه به مبلغ 100 هزار دلار، می‌توانیم به تولید لیزر مخصوص و تلسکوپ رباتیک جهت ارسال داده‌ها بپردازیم.

شرکت آمریکایی "کیک استارتر" (Kickstarter) و ناسا قرار است بر روی این ماموریت فضایی سرمایه‌گذاری کنند و در صورت تامین بودجه لازم، فضاپیمای حاوی تراشه‌های الکترونیکی در سال 2017 به فضا پرتاب خواهد شد.

به گفته سرپرست تیم تحقیقاتی، فضاپیما ابتدا در پایین‌ترین مدار کره زمین قرار گرفته، سپس به ماه نزدیک می‌شود و از آنجا به مریخ و نقاط دوردست پیش می‌رود.

تراشه‌های ارسالی قرار است حاوی اطلاعات کتابخانه ملی کنگره آمریکا، ویدیو و عکس‌هایی از انسان‌ها باشند. گفته می‌شود این چیپ‌های الکترونیکی امسال تولید شده و تنها یک گرم وزن خواهد داشت. محققان همچنان در تلاشند تا ظرفیت تراشه را افزایش دهند.

پیش‌بینی می‌شود مبلغ 30 هزار دلار برای اجرای مراحل اولیه پروژه "ندای انسانیت" در مدتی کوتاه تامین شود.

منبع: Daily Mail

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار