مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گناباد گفت: تاکنون مردم خیر گناباد ۵۴۰ عدد خشت طلا برای گنبد حرم امام موسی کاظم (ع) و ۶۰۰ خشت طلا برای ایوان های حرمین شریفین در کاظمین اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،عبدالجواد سمائی گفت: کمک به بازسازی عتبات عالیات مربوط به دهه اخیر نیست بلکه پادشاهان ایرانی از گذشته به این امر اهتمام داشته‌اند ولی متاسفانه پس از تجاوز آمریکا به عراق، حرم‌های ائمه اطهار در عراق دچار آسیب جدی و نیازمند بازسازی شد.

وی گفت: با بازسازی حرم‌های اهل‌بیت(ع)، علاوه بر تعمیر، مرمت، ساخت و توسعه؛ خیرین ایرانی به اهل‌بیت (ع) و زائران آنها خدمت می‌کنند.

سمائی با بیان اینکه ستادمردمی بازسازی عتبات‌عالیات گناباد از سال ۸۳ شروع به کار نموده است، تصریح کرد: خیرین‌گنابادی که بیشتر از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه می‌باشند، تا کنون بالغ بر ۶ میلیارد ریال کمک نقدی به بازسازی عتبات عالیات نموده‌اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات‌عالیات گناباد گفت:یکی از توفقیات نائل شده برای مردم گناباد انجام بیش از ۵۰ درصد طلاکاری گنبدهای حرم‌های امام‌علی(ع)، امام موسی‌کاظم(ع) و امام حسن عسکری (ع) توسط استادکارهای گنابادی می‌باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از5 کیلو و 300گرم طلا به عتبات عالیات ارسال شده است، خاطرنشان کرد: کامیون‌داران گنابادی به صورت رایگان ۱۰۰ محموله سنگ و سیمان به عتبات عالیات منتقل نموده‌اند و ۲۵۰ نفر استادکار و کارگر برای کمک به پروژه‌های عمرانی کربلا، نجف، کاظمین و سامرا اعزام شده‌اند.

سمائی به کمک بیش از ۲۰۰ میلیون ریالی خیرین گنابادی در سال جاری به بازسازی عتبات عالیات اشاره و تصریح کرد: با همت خیرین گنابادی امیدواریم کمک‌های نقدی مردم تا پایان سال به بیش از یک میلیارد ریال افزایش یابد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.