رییس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان از برگزاري نخستين كارگاه تمدن پژوهي نوین اسلامی كشور در اصفهان، پایتخت فرهنگی جهان اسلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا احسان دوست  در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این کارگاه از 9 مردادماه به مدت چهار روز از به همت سازمان بسیج اساتید کشور در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به افتتاح این کارگاه کشوری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: در این کارگاه اساتید متخصص سراسر کشور در این حوزه، از منظر جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و بررسی‌های علمی تمدن سازی نوین اسلامی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.
رییس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، بازدیدهای علمی و میدانی نیز از نمادهای تمدن اسلامی را علاوه بر سلسله مباحث نظری یادآورشد وگفت: میدان امام اصفهان به عنوان نماد هنر اسلامی در عصر صفوی، مسجد جامع به عنوان نماد هنر و تمدن اسلامی در عصر سلجوقی و تخت فولاد اصفهان به عنوان محل حیات معنوی و چهره‌های درخشان تشیع مدفون در این محل از اماکن مورد بازدید است.
احسان دوست، با یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به لزوم ایجاد تمدن نوین اسلامی افزود: بسیج اساتید استان اصفهان وظیفه خود می‌داند با همراهی اساتید بسیجی این استان در راستای تحقق این مطالبه امام المسلمین گام‌های اساسی بردارد و میزبانی از این کارگاه می‌تواند یکی از نقاط عزیمت برای این حرکت در این مسیر باشد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.