کرمانشاه؛

تخریب ساختمان شهرداری در بیستون

ساختمان شهرداری بیستون در راستای آزادسازی دامنه پارتی مجموعه ثبت جهانی شده بیستون تخریب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛احسان احمدی نصر شهردار بیستون اظهارکرد: سال گذشته اختلافاتی مابین اداره کل میراث استان کرمانشاه و شهرداری بیستون مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز شهرداری بیستون به دعوای قضایی کشیده شد که در نهایت با تصمیم شورای راهبردی پایگاه جهانی بیستون مبنی بر تعهداتی از سوی شهرداری بیستون ادامه یافت.
 وی ادامه داد: در پی این تعهد، شهرداری بیستون متعهد شد اراضی و عناصر بصری و سازه های قدیم الاحداث شهرداری را که بیش از دو هزار متر را در سطح اشغال خود داشت، تخریب کند.

 احمدی نصر تصریح کرد: براساس برنامه زمان‌بندی تعیین شده برای انجام این مهم مقرر گردید پایان تیرماه سالجاری شهرداری بیستون اقدام به تخریب ساختمان خود کند.

 شهردار بیستون اظهارکرد: شهرداری نیز پس از هماهنگی با پایگاه میراث جهانی بیستون آغاز تخریب را در این زمان شروع کرد و پنجم مرداد ماه با حضور مدیران میراث فرهنگی استان و مدیران اجرایی و رسانه ها تخریب نهایی و برچیدن این مهم اتفاق خواهد افتاد.

 وی خاطرنشان کرد: با این تعامل خوب، شهرداری اراضی با ارزش ریالی بیش از هشت میلیارد ریال را بدون دریافت هیچ وجهی آزاد سازی کرده تا با نگاه میراث محوطه سازی گردد و گردشگران نیز با زمینه استقبال مناسبی مواجه گردند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.