کرمانشاه؛

خوشمزگی تنها خاصیت

یک فوق تخصص تغذیه تنها خاصیت بستنی را خوشمز‌گی آن عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛دکتر کیومرث دانشور افزود: متاسفانه بستنی به دلیل وجود مقادیر بالای مواد قندی در آن، در صورت مصرف زیاد می‌تواند مشکل ساز شود.

 
دانشور افزود: افزون بر مواد قندی، چربی نیز در بستنی به میزان زیادی وجود دارد و علاوه بر اینها مواد افزودنی که برای نگهداری طولانی مدت بستنی استفاده می‌شود نیز می‌تواند بسیار برای سلامت افراد مضر باشد.
 
این فوق تخصص تغذیه با بیان اینکه بستنی ماده غذایی سودمندی نیست، گفت: مصرف بستنی به میزان اندک در کودکان بلامانع است و مصرف این فرآورده در افراد بزرگسال توصیه نمی‌شود.
 
دانشور اظهار کرد: میزان مصرف بستنی در کودکان نیز باید کنترل شده باشد، زیرا مصرف بسیار آن می‌تواند به دلیل وجود مواد نگهدارنده موجب ایجاد اختلال در دستگاه گوارش و دل درد شود.
 
این فوق تخصص تغذیه در خصوص استفاده از بستنی برای وزن گیری کودکان کم وزن، گفت: مقدار کم بستنی برای این کار خوب است، اما زیاده روی در مصرف بستنی در این مورد هم توصیه نمی‌شود.
 
دانشور با توصیه به اینکه افراد نباید ذائقه خود را به بستنی عادت دهند، گفت: مصرف دو تا سه بستنی در هفته برای افراد بزرگسال کافی است و نباید بیشتر از این مصرف شود و برای کودکان نیز همین حدود کافی است.
 
این فوق تخصص تغذیه به سرد بودن بستنی اشاره کرد و افزود: همانطور که گرمای بیش از حد برای دستگاه گوارش مضر است، سرمای بیش از حد نیز می‌‌تواند موجب اختلال در دستگاه گوارش شود.
 
دانشور اظهار کرد: سرمای بستنی موجب تحریک و اختلال در دستگاه گوارش شده و اعصاب را نیز تحریک می‌کند که سردرد را در برخی افراد به دنبال دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.