دریافت به‌موقع و سریع کالا، ایجاد راه‌های جایگزین جهت کم کردن حجم ترافیک شهری و کمک به محیط زیست در کنار راهکارهای دیگر، عواملی است که استفاده از ربات‌هاي پرندۀ را در آینده‌ای نه‌چندان دور ضروری می‌نماید.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دیجی‌کالا؛ بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه با هدف ارائه بهترین خدمت  به مشتریان خود مسابقه «ربات‌ پرنده حمل کالا» را برگزار می‌کند.

دریافت سریع سفارش، نیاز مهم مشتریان است. از این‌رو دیجی‌کالا با طراحی و برگزاری مسابقه ربات‌های پرنده در صدد است روش‌هاي معمول ارسال كالا را که در آینده پاسخ‌گوي نیاز مشتریان نخواهد بود، کنار گداشته و به ارائه خدمات نوین و مدرن روی آورد.

دریافت به‌موقع و سریع کالا، ایجاد راه‌های جایگزین جهت کم کردن حجم ترافیک شهری و کمک به محیط زیست در کنار راهکارهای دیگر، عواملی است که استفاده از ربات‌هاي پرندۀ را در آینده‌ای نه‌چندان دور ضروری می‌نماید.

تاکنون تعدادی از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دنيا، نمونه‌هاي آزمایشی از ربات پرندۀ حمل کالای خود را معرفی کرده‌اند. تدوین مقررات مربوط به ربات‌هاي پرنده هم در بعضی از كشورها با سرعت زیادی در حال انجام است. اما دیجی‌کالا تصمیم گرفته است به‌جای خريد يك ربات آماده يا حتي ساخت آن از طریق يك تولیدكنندۀ صنعتی، با اعتماد به توانمندی نخبگان رباتيك کشور، از همۀ ظرفیت‌های موجود استفاده کند، ازاین‌رو با همین رویکرد در حال فراهم کردن شرایطی  برای ساخت «ربات پرندۀ حمل کالا» است.

برگزاري این مسابقه بر پایۀ مدل نوآوري باز، امكان تعامل نخبگان رباتيك كشور و همچنین بهره‌مندي از دانش و مهارت برترين‌هاي این حوزه را فراهم مي‌كند؛ افرادی که مشتاقانه و با ايمان به توانايي خود برای رویارویی با چنین چالشی داوطلب شده‌اند. همچنين، رويدادهایی ازاین‌دست ضمن ایجاد بستری برای آشنايي علاقه‌مندان، فعالان و کسب‌وکارهای حوزۀ رباتیک کشور مي‌توانند زمينه‌ای براي همكاري‌هاي آتي اين جامعه و پيشرفت در اين حوزه را فراهم کنند.

مقدمات این مسابقۀ از زمستان سال گذشته آغاز شد. پس از فراخوان اولیه، درمجموع ۶۳ تیم از سراسر كشور در مسابقه ثبت‌نام کردند. بعد از غربالگری این تیم‌ها توسط شورای مشورتی علمی و بر اساس اطلاعات فنیِ ارسال‌شده، ۱۶ تیم برای حضور در بخش نمایشگاهی و ۱۱ تیم برای شرکت در مسابقه انتخاب شدند. در ادامۀ مسير، اعضای شورای علمی از روند فعالیت تیم‌ها بازدید خواهند کرد و همچنین کارگاه‌هایی آموزشی برای توانمندسازی هرچه بیشتر آن‌ها برگزار خواهد شد. تیم‌ها پس از محک‌زدن آمادگی خود در پیش‌مسابقه، شهریور ۱۳۹۵ برای قهرمانی در مسابقه رقابت خواهند کرد.

دیجی‌کالا با برگزاری مسابقه «ربات پرنده حمل کالا» در نظر دارد «بررسی» «انتخاب» و «خرید آنلاین» را بیش از پیش در ذهن کاربران خود ماندگار سازد.


منبع : pr

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.