به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در گزارشی اعلام شده بود 3090 درآمد قابل توجهی از مشارکت پیامکی هواداران دارد اما یک منبع آگاه مدعی است که نه همراه اول و نه شرکتی که این پروژه را پیش میبرد سود قابل توجهی از پیامکهایی که هواداران ارسال میکنند، نمیبرند و تقریبا تمام سود پیامک هواداران نصیب باشگاهها میشود.
3090 و همراه اول سودی از پیامکهای هواداران برداشت نمیکنند و عواید آن به حساب باشگاههای مربوطه واریز میشود. همان طور که از قبل عنوان شده بود، 3090 در فصل گذشته به ترتیب به پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی تبریز نزدیک به 30، 20 و 5 میلیارد تومان پول داده است که این پول مجموع پیامک هواداران، تبلیغات روی پیراهن و سایر فعالیتها است که این شرکت در قالب اسپانسرینگ استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی انجام میدهد.
به نظر می رسد سامانه پیامکی 3090 با استفاده از راه اصولی موفق شده از طریق مشارکت هواداران درآمد مناسبی را نصیب باشگاهها کند. اتفاقی که اگر توسعه پیدا کند میتواند این 3 باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی را به خودکفایی برساند. مدلی که برای این سه باشگاه از کمک هواداران طراحی شده است میتواند نمونهای برای سایر باشگاهها باشد تا آنها بتوانند از ظرفیت هواداران خود استفاده کنند و کمتر از پولهای دولتی که این روزها در فوتبال ایران استفاده میشود، بهره بگیرند.
منبع: نسیم
انتهای پیام/