هزینه خرید کتاب در طرح کتابخوانی در مدارس بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وزارت آموزش و پرورش کارهای بسترسازی طرح را انجام می دهد.

طرحی که با همکاری دو وزارتخانه اجرایی می شود
ناهید شهیدی، مجری طرح کتابخوانی در مدارس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در طرح کتابخوانی در مدارس با معلم های نویسنده کار می کنیم. این افراد  بازنشسته هستند. هزینه خرید کتاب در این طرح با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و کارهای بسترسازی شامل آماده سازی دانش آموزان و هزینه اسکان را وزارت آموزش و پرورش برعهده دارد. در این طرح به استان های محرومی چون سیستان و بلوچستان و سنندج می رویم.
 
وی افزود: ابتدا طرح کتابخوانی در مدارس را در استان تهران آغاز کردیم و به این منظور به رباط کریم و شترخار رفتیم. برای انجام این کار حدود صد کیلومتر از شهر تهران خارج می شدیم. کار بسیار سنگینی است . برای اجرای طرح کتابخوانی در مدارس را حدود 15 سال است که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داد می بندیم هدف ما این است که کودکان را از سنین پیش دبستانی و دبستان  عادت بدهیم با کتاب آشنا شوند.  
 
مجری طرح کتابخوانی در مدارس با اشاره به آنکه نویسنده و تصویرگر با کتاب اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدارس حضور می بابند اظهار داشت: کودکان به طرح کتابخوانی در مدارس علاقه نشان دادند و بسیاری از آنها دوست دارند با نویسنده کتاب ملاقات کنند گاهی اوقات برای دانش آموزان انتخاب شغل را رقم زدیم. نویسنده و تصویر گر کتاب نیز مراحل چاپ اثر را به طور کامل توضیح می دهند درباره چگونگی انتخاب کتاب نیز به کودکان توضیحاتی می دهیم طریقه رفتن به نمایشگاه های کتاب را نیز به انها می آموزیم.
 
شهیدی ادامه داد: در ضمن درباره شناسنامه کتاب نیز برای کودکان در طرح کتاخوانی دار مدارس توضیح می دهیم. مسئله ای که بزرگسالان به راحتی از کنار آن می گذرند به عنوان مثال به معنا کردن واژه ( شابک ) می پردازیم. به عنوان مجری طرح به نویسندگان کودک و نوجوان می گویم چه کتابی را برای آنها بنویسند به عنوان مثال درباره مسائلی چون کمبود آب و محیط بانان کتاب نوشتیم هم اکنون نیز کتابی با موضوع « نه گفتن » را برای کودکان و نوجوانان زیر چاپ داریم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.