وی یادآور شد: در بحث هدایت تحصیلی چهار عامل استعداد، علاقه، مشاوره( با خانواده و اولیای مدرسه )و عملکرد تحصیلی مورد توجه قرار گرفته است اما ما در این قسمت معادلات، کمی دچار مشکل شده ایم چرا که ظرفیت برخی از رشتهها کاهش یافته و دانشآموزان در انتخاب نهایی خود دچار سردرگمی شدهاند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: علاوه بر تجدید نظر در ظرفیتهای رشتهها باید برخی مسائل و مشکلات نظیر توزیع معلم و همچنین توزیع رشتهها در سراسر کشور بررسی و تجدید نظر شود تا میزان رضایتمندی اولیاء افزایش یابد.
عباسی اظهار کرد: برای رفع موانع و مشکلات باید وزیر آموزش و پرورش و معاونان این وزارتخانه با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات همکاری داشته باشند که در این راستا قرار بر این است جلساتی با این محور در مجلس برگزار شود.
انتهای پیام /