در سفر هیئت ایرانی به سرپرستی وزیر ارتباطات به مسکو، روسیه خواستار همکاری ایران با فیس‌بوک روسی شد.

همکاری ایران و روسیه در فضای مجازی/ روسیه خواستار همکاری ایران با فیس‌بوک روسی شد
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر سه روزه به مسکو با وزیر ارتباطات این کشور دیدار کرد. یکی از مباحث مطرح‌شده در این دیدار، همکاری دو کشور در حوزۀ فضای مجازی بود.

طبق گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، شبکه مجازی Contact یا فیس‌بوک روسی خواستار همکاری با ایران است. فیس‌بوک روسی، شبکه‌ای در فضای مجازی روسیه است که در سال 2006 بنیان گذاشته شد و 80 زبان دنیا از جمله زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند. این شبکه در روسیه طرفداران زیادی دارد و در مجموع 90 میلیون کاربر عضو آن هستند.

در فیس‌بوک روسی امکان ارسال پیام به‌صورت گروهی با امنیت بالا، ارسال و پخش فایل‌های صوتی و ارتباط جمعی بین کاربران وجود دارد.

در این سفر سه‌روزه مذاکراتی نیز در خصوص توسعه همکاری در بخش ICT بین دو کشور صورت گرفت. از دیگر اهداف این سفر می‌توان به تسهیل مراودات بازرگانی دو طرف به‌ویژه فعالسازی بخش خصوصی اشاره کرد.



منبع: ایرنا


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
خوب ، باید فکری ، برای فیلتر کردن آنهم نمود.... زیرا ، پر است از مطالبی که برای زیر 18 سال ، خوب نیست.... همکاری تنها راه حل است....
آخرین اخبار