بیرجند؛

برگزاری گارگاه های آموزش آگاه سازی پیشگیری از معلولیت

سومین کارگاه های منطقه ای تربیت مربی برنامه آموزش آگاه سازی از معلولیت ها در بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مسئول برنامه آموزش آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این کارگاهها ویژه کارشناسان پیشگیری ، مدرسین و نمایندگان برنامه بوده و درشهرستانهای بیرجند، قاین، فردوس وطبس برگزار شده است.

کرد افزود: مخاطبین این برنامه شامل 2 گروه کم سوادان (سطح سواد سوم راهنمایی یا کمتر) و  باسوادان ( با مدرک تحصیلی اول دبیرستان به بالا) می باشد که با محتوای آموزشی  شامل مجموعه آموزشی 4 جلدی تالیف شده در مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشورآشنا می شوند.

وی گفت : عناوین آموزشی مشاوره ژنتیک، پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی، پیشگیری از بیماری های عضلانی و اسکلتی و دانستنی های دوران بارداری ویژه بانوان وعناوین آموزشی مشاوره ژنتیک، پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی، پیشگیری از بیماری¬های عضلانی و اسکلتی و پیشگیری از حوادث ویژه آقایان هستند .

وی افزود : فراگیران برنامه گروه سنی 15تا 45 سال می باشد که در کلاس های 25 تا 40 نفره به مدت 4 ساعت آموزش فرا می گیرند.

مسئول برنامه آموزش آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان اظهار کرد: این برنامه  با هدف ارتقاء سلامت آحاد جامعه  به ویژه در مناطق محروم و روستایی، مناطق آسیب خیز ومناطق معلولیت زادر استان و  با همکاری بخش غیر دولتی و دستگاههایی  چون دانشگاه علوم پزشکی ، ،بسیج سازندگی و اداره کل آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان زندان¬ها و اقدامات تامینی در حال اجراست.

کرد افزود: در سال گذشته 46 هزارو 611 نفر 15تا 45 سال استان تحت پوشش برنامه  قرارگرفتند.

وی گفت : در سال گذشته  برای اجرای این برنامه ا میلیارد و120 میلیون تومان ریال  هزینه شده است .

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در سال گذشته رتبه اول کشوری را در اجرای این برنامه  کسب کرده است گفت:  با تحت پوشش قرار دادن 50هزار نفر امسال هم موفق به کسب رتبه برتر شوند .

در این کارگاهها تعداد 113 نفر مدرس ، 16 نفر از نمایندگان استانی و تعداد 15 نفر از کارشناسان پیشگیری شهرستانها به مدت 32 ساعت توسط پزشکان مجرب آموزش دیدند.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار