100 دستگاه از سینمای سیار تا یک ماه دیگر تولید می‌شود و با الویت بندی در مناطق محروم مورد استفاده قرار می گیرد.

مدتی است برخی فیلم‌ها در کنار تبلیغ اثرشان قید می‌کنند که این فیلم برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی‌شود و این اقدام به نوعی مورد تایید برخی منتقدان و کارشناسان قرار گرفته که از این به بعد باید مخاطب فیلم‌های سینمایی تفکیک شود و رده بندی سنی برای فیلم‌ها صورت بگیرد. حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص تفکیک مخاطب برخی آثار سینمایی اظهار داشت: به نظر من رده بندی سنی برای فیلم‌های سینمایی امری ضروری است ضمن اینکه فیلم‌های ما پاک و حلال هستند اما همه نوع فیلمی برای همه توصیه نمی‌شود. به عنوان مثال فیلم‌هایی که صحنه‌های خشن دارد برای یک گروه سنی مناسب نیست.

وی ادامه داد: این رده بندی سنی و تفکیک را برای فیلم‌های سینمایی شروع کردیم و برای اینکه این موضوع بین همه جا بیفتند باید فرهنگسازی هم صورت بگیرد.

ایوبی افزود: البته مدتی است در اکران فیلم‌های هنر و تجربه و سینمای بدنه تقسیم بندی صورت گرفته است. به طور حتم این رده بندی فیلم‌های سینمایی برای کودکان و خانواده خواهد بود که به مرور به سمت تفکیک مخاطب دست خواهیم یافت.

ایوبی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به تولید 100 دستگاه سینمای سیار عنوان کرد: متاسفانه تقریبا اکثر شهرهایمان فاقد سینما هستند و بخش عمده‌ای از مردم فقط خبرهای سینمایی را می‌شنوند و باید منتظر بمانند که فیلم‌های روی پرده وارد شبکه خانگی شوند و نمی‌توانند در زمان اکران فیلم‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر هم 200 پرده سینمایی اضافه کردیم که این عدد و رقم در برابر گستردگی و پهناوری کشورمان ایران کم است اما از این به بعد با تولید سینمای سیار که همه امکانات یک سینما را دارد راه میانه‌ای برای شهرهای بدون سینما پیدا کردیم.

ایوبی گفت: در سفر به چین نمونه‌ای از دستگاه سینمای سیار را دیدیم و یکی از آنها را خریداری کردیم که مهندسان داخلی آن را به روش مهندسی معکوس بومی سازی کردند و بعد از تایید کارشناسان تا یک ماه دیگر 100 دستگاه از سینمای سیار تولید می‌شود و با الویت بندی در مناطق محروم مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان کرد: آن چیزی که در این پروژه مورد آزمایش قرار می‌گیرد نحوه مدیریت آن است اما به طور حتم این دستگاه‌ها ابتدا به شهرهایی که سینما ندارند، ارسال می‌شود به امید اینکه که حداقل هر شهر ایران یک سینما داشته باشد.

ایوبی خاطرنشان کرد: سینمای سیار امکانات یک سینما را دارد و حتی مسائل امنیتی که چه فیلمی در آن به نمایش گذاشته می‌شود مورد محاسبه قرار گرفته و اگر این پروژه موفق شود تولیدات بیش از 100 دستگاه را خواهیم داشت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار