مدیر کل امور تربیتی و مشاوره‌ وزارت آموزش و پرورش از آغاز آموزش مشاوران برای برگزاری پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور از 13 مرداد خبر داد.

مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره‌ وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، از برگزاری دوره‌های تخصصی برای مشاوران ویژه بحث انتخاب رشته کنکور خبر داد و گفت: 13 و 14 مرداد ماه با حضور 100 نفر از مشاوران کشور در اردوگاه باهنر ، آموزش‌های تخصصی و به روز برای این فرآیند تعلیم داده می شود همچنین از مسئولان سازمان سنجش نیز در این دوره حضور دارند.

وی ادامه داد: در این دوره مشاوران پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به سایر استان‌های کشور منتقل شده و این آموزش‌ها را در اختیار سایر مشاوران پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور قرار می‌دهند.

شکوهی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی‌ها حداقل 720 پایگاه انتخاب رشته در سراسر کشور ایجاد می‌شود عنوان کرد: مشاوران حاضر در این پایگاه‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مشاوره تحصیلی بوده و آگاهی کافی در زمینه تغییرات و شرایط رشته‌ها را کسب کردند. 

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره‌ افزود: هزینه این پایگاه‌ها بسیار کمتر از مراکز آزاد بوده و مبلغ دقیق آن را سازمان سنجش تعیین می‌کند.

وی گفت: پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور از روز اعلام نتایج اولیه آغاز به کار می‌کند و فرآیند انتخاب رشته با همکاری مشاوران آموزش دیده برای داوطلبان انجام می‌شود. 

شکوهی در خصوص بحث هدایت تحصیلی پایه دهم یادآور شد: با توجه به اینکه این طرح بر اساس بررسی‌ها و مصوبات بسیاری تدوین شده لذا اجرای آن در چارچوب قانون بوده و ورود هر ارگان دیگری نظیر سازمان بازرسی کشور به این طرح از نظر آموزش و پرورش بلامانع است.

وی بیان کرد: با سازمان نظارت همکاری‌های لازم را انجام داده و از این کار استقبال میکنیم اما هرگز تغییری در روند اجرای طرح هدایت تحصیلی انجام نمی‌شود. 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار