فصل تابستان زمان برداشت این محصول پرطرفدار در باغات استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛بادمجان در دسته صیفی جات، یک ماده غذایی مفید است که در سبد غذایی ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد و فصل تابستان زمان برداشت این محصول پرطرفدار در باغات استان سمنان است.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان به خبرنگار باشگاه خبرنگارن جوان  در خصوص ارزش غذایی این محصول پرطرفدار گفت :بادمجان سرشار از ویتامین های گروه A  ،  B و به خصوص B1 وB6 است و همچنین منبع غنی از پتاسیم ،منیزیم ، کلسیم و آهن می باشد.
مصطفی حسینی به عملکرد ویژه این محصول در برابر انواع سرطان ها تاکید کردو گفت: افراد می توانند جهت پیشگیری از سرطان ها از  موادی که آنتی اکسیدان بالایی دارند به ویژه بادمجان مصرف  کنند.
وی به کالری پایین این محصول اشاره کرد و گفت: همه گروه ها به جز افرادی که آلرژی نسبت به مصرف بادمجان دارند می توانند آن را استفاده کنند و محدودیت و منعی برای بدن انسان ندارد؛ توصیه می شود کسانی که رژیم لاغری دارند در برنامه غذایی خود به دلیل کالری پایین آن حتما استفاده داشته باشند.
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه بهترین شیوه طبخ مواد آب پز کردن است گفت: در ایران اغلب آن را به صورت سرخ شده پخت می کنند اما بهتر است در روش سرخ شده هم به نکاتی توجه شود تا ارزش غذایی آن از بین نرود.
این کارشناس تغذیه در ادامه افزود: بعد از مرحله پوست گیری بادمجان بهتر است آن را کمی آغشته به نمک کرد و 1 الی 2 ساعت به آن استراحت داد تا شیرابه های تلخ آن خشک  و از بین برود و به این ترتیب در مرحله سرخ شدن روغن کمتری را جذب می کند.
حسینی در خصوص کیفیت بادمجان تصریح کرد: بادمجان را باید با سایز استاندارد تهیه کرد زیرا سایز کوچک و کوتاه  آن سبب ایجاد حساسیت و آلرژی در افراد می شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از بانوان بادمجان را برای مصرف در فصل های دیگر نگه داری می کنند گفت: بهترین روش نگه داری این ماده غذایی که نیاکانان ما به نحو احسنت انجام می دادند روش خشک کردن است که باعث می شود تمام ویتامین ها و خواص آن حفظ شود .

بادمجان بخورید تا مبتلا به سرطان نشوید
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار