شهرکرد؛ به دنبال وقوع 22 زمین لرزه:

ادامه حالت آماده باش در شهرستان لردگان

به دنبال وقوع 22 زمین لرزه و پس لرزه طی 72 ساعت گذشته در لردگان، دستگاه های امدادی شهرستان همچنان در حالت آماده باش قرار دارند.

وقوع 22 زمین لرزه و پس لرزه در شهرستان لردگان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرماندار لردگان، با بیان اینکه اولین زلزله در 72 ساعت گذشته، ساعت 12:39 ظهر یکشنبه 10 مرداد با قدرت 3.4 ریشتر لردگان را لرزاند گفت: تا ساعت 16:20 همان روز نیز 3 پس لرزه به بزرگی 1.9 تا 2 ریستر در این شهرستان به وقوع پیوست.

ابوالقاسم کریمی افزود: از اوایل بامداد تا بعد از ظهر روز گذشته سه شنبه 12 مرداد هم 14 زمین لرزه با بزرگی یک تا 3.4 ریشتر در این شهرستان رخ داد که بزرگترین آن، ساعت 1:34:39 به بزرگی 3.4 ریشتر در 7 کیلومتری شهر لردگان و عمق 8 کلیومتری زمین اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته زلزله ای در شهرستان رخ نداده است اما همچنان دستگاه های دولتی عضو ستاد مدیریت بحران شامل نیروهای نظامی، انتظامی، درمانگاه ها، بیمارستان و فوریت های پزشکی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش و آماده مواجهه با حوادث احتمالی و پیشگیری از خسارات بعدی هستند.

کریمی ادامه داد: مکان های عمومی از جمله سالن های ورزشی، مدارس، اماکن های مذهبی، پارک ها و سالن های مدیریت بحران هم برای اسکان مردم آماده است. 

وی یادآور شد: این زلزله ها خسارت جانی به دنبال نداشته و خسارت مالی به منازل مسکونی در روستاهای منطقه چارگاه، امام آباد، تنگ کلوره و شهر لردگان در حال بررسی است.

لردگان با بیش از 190 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله 160 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.