سامانه بهین‌یاب با هدف دریافت درخواست‌های واحدهای صنعتی و تولیدی در زمینه اختصاص تسهیلات رونق تولید راه‌اندازی شده و در اختیار متقاضیان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سامانه بهین‌یاب با هدف دریافت درخواست‌های واحدهای صنعتی و تولیدی در زمینه اختصاص تسهیلات رونق تولید راه‌اندازی شده و در اختیار متقاضیان قرار دارد.
محمدرضا فیاض با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای حمایت از تولید با بهره گیری از ظرفیت های همه دستگاه های عضو ستاد رفع موانع تولید در مراکز استان ها، ابراز داشت: سامانه بهین یاب یکی از تدابیری است که می توان به بهره گیری از تسهیلات اعطایی در آن بخشی از مشکل نقدینگی تولید را رفع کرد.
وی اختصاص تسهیلات رونق تولید را یکی از مهم‌ترین راهکارهای دولت در راستای عملیاتی ساختن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به تبع آن، رشد و توسعه تولیدی داخلی  دانست وادامه داد: در طرح رونق تولید، واحدهای صنعتی و تولیدی واجد شرایطی که نیاز مالی و سرمایه‌ای دارند، در سامانه مشخص‌شده ثبت‌نام می‌کنند و درخواست آنها برای پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار می‌گیرد.
فیاض با تاکید براینکه باید بتوانیم در شش ماهه دوم این تعداد واحدها به تولید برسند، افزود: هرچندکارگروه ها را طولانی کنیم زمان برای اینکه واحدها به تولید برسند کوتاه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یک ماه وقت داریم که واحدهای کوچک و متوسط مشکلات محدودی دارند حل کنیم تا راندمان خوبی در پایان سال داشته باشند، گفت: اگر این وقت را از دست دهیم جبران آن مقدور نیست و در نتیجه در پایان سال نمی توانیم ارزیابی درستی داشته باشیم.
فیاض با بیان اینکه استان هرمزگان در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع موانع رتبه اول در کشور را دارد افزود: استان سمنان از لحاظ سرعت عمل در بررسی مشکلات های واحدها رتبه دوم در کشور را دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تقویت واحدهای تولیدی در شهرستان های کشور، گفت: تسهیلات مناسبی در سال جاری برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان در نظر گرفته شده و از سوی دیگر خوشحالیم که امروز بانک‌های عامل تلاش دارند تا بتوانند در بخش حمایت از تولید اقدامات و عملکرد خوبی را به نمایش بگذارند.
وی  خواستار برگزاری مستمر جلسات کارگروه رفع موانع تولید شد و گفت: خوشبختانه استان سمنان در این زمینه یکی از استان های پیشگام به شمار می رود که تا کنون نسبت به برگزاری ۲۵نشست اقدام و در آنها به مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی رسیدگی کرده است.
فیاض افزود: تولید از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که معتقدیم می تواند یکی از ارکان مقابله با رکود باشد لذا دولت تلاش کرده تا با اتخاذ تدابیری، بخش صنعت و معدن را در کشور به پویایی برساند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیزبا بیان اینکه تاکنون دو هزار واحد تولیدی جهت اخذ تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند، افزود: 250 واحد تولیدی صنعتی جهت اخذ تسهیلات به ارزش بیش از 270 میلیون تومان به بانکهای عامل معرفی شدند.
بهروز اسودی اضافه کرد:به 31 واحد تولیدی صنعتی به ارزش ریالی 638 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه  پرداخت 245 میلیارد ریال تسهیلات به 25 واحد تولیدی صنعتی بررسی و به تصویب اعضای کارگروه رسیده است، افزود: مشکلات سه واحد تولیدی صنعتی در زمینه امور مالیاتی، بانک و تأمین اجتماعی بررسی و در جهت رفع موانع پیش روی تولید تصمیماتی گرفته شده است.
انتهای پیام/ر
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار