کارشناس طب اسلامی گفت: بهترین روش برای درمان بیماری‌ها استفاده از طب اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام مهدوی‌نیا در جلسه مشاوره گروهی که در مرکز مشاوره آستان قدس رضوی برگزار شد، به تبیین محاسن استفاده از طب اسلامی پرداخت و گفت: در فرهنگ اسلامی سلامتی انسان‌ از اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که مشاهده می‌کنیم بیش از 14 هزار حدیث و روایت در این باب نقل شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از افراد امروزه برای درمان بیماری‌های خود از داروهای شیمیایی که حاصل فرهنگ غلط غرب است استفاده می‌کنند و این داروها اکثرا عوارض بسیار زیادی دارند و نه تنها باعث بهبود بیماری نمی‌شوند بلکه در برخی از موارد باعث تشدید بیماری نیز می‌شوند.

این کارشناس طب اسلامی افزود: اگر ما در درمان بیماری‌های خود به طب اسلامی که همان طب اهل بیت(ع) است مراجعه کنیم می‌توانیم در زمینه دارویی حرف اول را در جهان بزنیم چرا که طب اهل بیت(ع) برای بسیاری از کشورهای دنیا شناخته شده نیست.

وی بیان کرد: طب غربی در درمان بسیاری از بیماری‌ها ناتوان است به همین خاطر مشاهده می‌کنیم که هرساله تعداد بسیاری از افراد بیمار به خاطر عدم معالجه توسط پزشکان جان خود را از دست می‌دهند.

حجت الاسلام مهدوی‌نیا با اشاره به اینکه استفاده از طب اسلامی و طب اهل بیت(ع) به معنای گام برداشتن در صراط مستقیم است، ابراز کرد: هر کس در هر زمینه‌ای در مسیری غیر از مسیری که اهل بیت(ع) معرفی کرده‌اند گام بردارد از صراط مستقیم منحرف شده و دچار معضلات بسیاری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دنیای غرب برای در دست داشتن بازار جهانی دارو به بهانه‌های مختلف با درمان بیماری‌ها به روش طب اسلامی مخالفت می‌کند که باید به هر شیوه ممکن با این اقدام آنها مبارزه کرد تلاش کنیم که طب اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.