در دوره جنگ با موسیقی به کمک رزمندگانمان رفتیم و۳۲۰ سرود حاصل زحمات شبانه روزی ما بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس با حضور اسفندیار قره باغی دبیر دومین جشنواره ضد استکباری طبس و محسن صفایی دبیر اجرایی جشنواره و اصحاب رسانه در حسینیه هنر برگزار شد.

اسفندیار قره باغی دبیر دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس گفت: در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، می‌بینیم که قدرت های جهان، ثروت، قدرت، زیبایی و ... را بین خودشان و بدبختی و ظلم و ... را بین کشورهای دیگر تقسیم کردند. آنها با نفوذ خود موجب معضلاتی در جوامع دیگر شدند و بمب های دست‌ساز آنها معتادان، بزهکاران و متخلفان بوده است.

قره باغی در ادامه با اشاره به نفوذ شبکه های ماهواره ای و تاثیرات آن گفت: در دوره جنگ ما تصمیم گرفتیم، با موسیقی به کمک رزمندگانمان برویم. ما گاهی اوقات از تقسیم بندی حلال و حرام موسیقی ضربه و کتک‌ها خوردیم. آن زمان پولی در میان نبود و ما با هزار تومان سرود می خواندیم. ۳۲۰ سرود حاصل زحمات شبانه روزی ما بود.

وی عنوان کرد: سرود «آمریکا ننگ به نیرنگ تو...» را که مرحوم سبزواری سروده بود، تهیه کردیم و از تلویزیون پخش شد.

دبیر دومین جشنواره طبس اظهار داشت: ما می‌خواهیم موسیقی ضداستکبار را به گوش همه دنیا برسانیم. ژنرالی که موجب انفجار آن هواپیما (هواپیمای ایرباس) و کشته شدن ۲۹۰ نفر بی سلاح شد، مدال شجاعت گرفت. ما می‌خواهیم مقابل این‌گونه حرکات استکباری بایستیم. کتک و گلوله اش را هم می خوریم.

قره باغی با اشاره به تاثیرات رسانه ها گفت: مملکت ایران برای ماست؛ خوب و بد آن هم متعلق به ماست. رسانه قدرت دارد که نقطه ای را برجسته کند؛ موضوعی را پنهان کند که اصلا به چشم ما نیاید. ما باید کاری کنیم که مخاطب شبکه‌های ماهواره ای را خاموش کند. یک آدم گرسنه وقتی سفره رنگین می بیند، به سمت آن می رود. در خلال این اطعام، اهداف شوم آنها تامین می‌شود. هزینه‌های این شبکه های ماهواره‌ای، از طریق اسرائیل تامین می‌شود.

وی در پایان گفت: این جشنواره را پر و بال بدهید و برجسته اش کنید؛ چون این جشنواره ارزشش را دارد. دست به دست هم بدهیم که این جشنواره به اهدافش برسد.

محسن صفایی دبیر اجرایی این جشنواره بیان کرد: این جشنواره در سه شب ۲۵ تا ۲۷ مردادماه برگزار می شود. شب اول مصادف با ۲۵ مرداد شب شعرهای ضد استکباری است. ۲۷۵ شعر مورد بررسی و داوری قرار می گیرد. مهمان ویژه ما خانم شاعر لبنانی است و در شب شعر ضمن اهدای جایزه ای به نام استاد حمید سبزواری، بزرگداشت این شاعر بزرگوار انجام خواهد شد. 

وی اظهار داشت: شب دوم مصادف با ۲۶ مرداد، شب موسیقی و ۲۷ مرداد شب پایانی جشنواره شب سرودهای ضد استکباری است که در آن از گروه سرودی به نام«المهدی جهرم»  که همه اعضای آن در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده اند، یاد می شود.

صفایی عنوان کرد: در بخش موسیقی از خواننده ها و نوازنده های کشور آثار ارزنده ای به دستمان رسیده که حامد زمانی با ۱۲ اثر پرکارترین خواننده شرکت کننده این جشنواره است.

مکان برگزاری جشنواره تالار اندیشه حوزه هنری است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار