بهتر است پیام ها و آموخته های فرهنگی چه به لحاظ ذهنی چه به لحاظ زبانی در قالب های هنری ارائه شوند.

مصطفی محدثی خراسانی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تاثیر کتاب‌خوانی بر فرهنگ گفت: رفتارها و موضع‌گیری‌های اجتماعی ما و حتی مسائل شخصی، مبتنی بر فرهنگی است که در زندگی، شخصیت و جهان‌بینی ما شکل گرفته است. درست است که عناصر زیادی در شکل‌گیری فرهنگ ما سهیم هستند اما سهم قابل توجه و چشمگیری در ساخت فرهنگ، مرهون یادگیری‌های انسان است؛ که بخش عمده‎ای از این یادگیری از طریق مطالعه حاصل می‌شود. 

وی افزود: یادگیری فرهنگ از طریق کتاب به صورت مستقیم و یا از طریق کسانی که خودشان به‌واسطه خواندن کتاب می‌توانند این فرهنگ را انتقال دهند، سودمند است. بهتر است پیام ها و آموخته های فرهنگی چه به لحاظ ذهنی چه به لحاظ زبانی در قالب های هنری ارائه شوند.

محدثی خراسانی تصریح کرد: از آنجایی که انسان‌ها معمولا درمورد پیام‌های مستقیم واکنش نشان می‌دهند و رغبتی به جذب آن ندارند، بنابراین به نظر من بهتر است این آموزه‌های فرهنگی از طریق کتاب‌هایی منتقل شود که به طور غیر مستقیم به بیان مسائل پرداخته‌اند.

لازم به ذکر است؛ محدثی خراسانی در حال حاضر با همکاری حسین اسرافیلی و رضا اسماعیلی در حال آماده سازی سرودهای انقلابی مرحوم حمید سبزواری است؛ این مجموعه در روز شعر و ادب رونمایی خواهد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار