آبادان؛

رفع کاستی های بهداشتی مرز شلمچه تا اربعین

فرماندار خرمشهر:کاستی های بهداشتی مرز شلمچه تا اربعین برطرف می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهرگفت:10 مورد مشکل و کاستی در مرز شلمچه در راهپیمایی اربعین سال 1394 شناسایی شده ولی این کاستی ها تا پیش از اربعین امسال برطرف خواهد شد.

ولی الله حیاتی در نخستین نشست بهداشت و امنیت غذایی شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان با موضوع اربعین حسینی در فرمانداری ویژه آبادان افزود: 11 کمیته کاری در فرمانداری خرمشهر برای تدارک برنامه های اربعین حسینی در سال جاری تشکیل شده است.

وی از معرفی سه استان فارس ، بوشهر و هرمزگان به عنوان استان های معین خرمشهر در ستاد اربعین خبر داد و گفت:علاوه بر این استان ها شهرستاهای آبادان، ماهشهر، امیدیه، ایذه، آغاجاری، و بهبهان نیز در امر پذیرایی از زوار اربعین در موقعیت های مختلف در نزدیکی مرز شلمچه مستقر و به زائران خدمات ارائه می دهند.

حیاتی افزود:با هماهنگی صورت گرفته با ستادهای معین 550 چشمه سرویس بهداشتی جدید در طول 11 کیلومتر از میدان مقاومت خرمشهر تا مرزشلمچه پیش بینی شده و عملیات احداث آنها آغاز شده است.

وی از افزایش تعداد موکب های حسینی در مرز شلمچه از 120 موکب به 250 موکب در سال جاری خبر داد و گفت:موکب های حسینی در شلمچه ساماندهی و شناسنامه دار می شوند و نظارت بهداشتی بر آشپرخانه مرکزی توسط شبکه بهداشت و درمان خرمشهر انجام می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از اختصاص مکانی برای احداث ایستگاه بهداری موقت با ظرفیت 250 تخت بیمارستانی در مرز بین المللی شلمچه خبر داد و افزود:محیط زیست خرمشهر نیز مامور شناسایی مکانی برای دفن بهداشتی زباله ها در ایام اربعین حسینی شده است.

حیاتی گفت:50 هکتار زمین از منابع طبیعی برای احداث توقفگاه جدید با ظرفیت 40 هزار خودرو درمرز شلمچه در نظر گرفته شد و کار آماده سازی آن تا اربعین پایان می یابد.

وی از بهره برداری از پایانه در حال ساخت در مرزی خرمشهر در آینده نزدیک خبر داد و افزود:این پایانه با هشت هزار متر مربع زیربنا و 32 گیت خروج و ورود قابلیت نظارت بر تردد 100هزار زائر در روز را دارد.

حیاتی گفت:در سال گذشته با وجود برخی مشکلات به لحاظ زیرساخت های مناسب برای زائران اربعین حسینی به عنوان مرز نمونه از سوی ستاد اربعین کشور انتخاب شد.

وی افزود:با توجه به راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب روستای در مسیر شلمچه در اربعین سال جاری دغدغه افت فشار آب در مرز شلمچه نخواهیم داشت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر پیش کرد عبور زائران حسینی از مرز شلمچه در سال جاری با سه برابر نسبت به سال گذشته به دو میلیون زائر افزایش یابد و درصدد هستیم تا عبور زائران را به آسان ترین شکل و همراه با امنیت و انجام و همه کمبودها را سال گذشته را جبران نیز کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.