مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از ارائه آموزشهای بهداشتی به زائران و تکایا در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛کامران سالمی با توجه به  نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور خیل عظیم زائران و تردد از مرز شلمچه ضمن آرزوی قبولی زیارت آنها گفت: امسال همانند سال گذشته در آموزش به مردم و صاحبان تکایا توسط شبکه بهداشت و درمان خرمشهر دقت نظری بیشتری اعمال می شود.

وی افزود: این اقدامات در ارتباط با آموزش نظام سندرمیک مرتبط با کتابچه وزارت بهداشت و درمان و آشنایی با علائم بیماریهایی که ناشی از عدم رعایت بهداشت فردی است و حتی انجام آزمایشات صحت سلامت به تک تک پرسنل و مردم ارائه خواهد شد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: همچنین کنترل آب و موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط به صورت سیار در پایانه صورت می گیرد و به پیشنهاد شبکه بهداشت و درمان، مکانی با نظارت دامپزشکی و محیط زیست بر ذبح دامها و تهیه نذورات  اتخاد خواهد شد.

سالمی افزود: شبکه بهداشت و درمان با توجه به اتاقی که در اختیارش قرار داده شده با استقرار پزشک و پرسنل به صورت شبانه روزی آماده آموزش و ارائه خدمات بهداشتی درمانی و نیز توزیع پمفلت ها و بروشورهای آموزشی به زائران خواهد بود و با امکانات شبکه بهداشت و درمان و همچنین دانشکده علوم پزشکی آبادان برای مجهز شدن به ترمومترهای دیجیتالی و دارو و استقرار نیروهای فوریتهای پزشکی به کار درمان و خدمت رسانی امدادی مشغول می شود.

وی از زائران خواست که به آموزش هایی که توسط پرسنل بهداشتی در خصوص استفاده از آب سالم، قوطی های دربسته و کلردار و عدم استفاده از موادغذایی تاریخ مصرف گذشته و یا غیربهداشتی می دهند، توجه ویژه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: همچنین بیمارانی مانند بیماران قلبی و دیابتی که باید داروهای خود را همیشه داشته باشند، این مسئله را رفاموش نکنند تا با کمترین دغدغه زیارت خوبی را داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.