مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت 776 موردی کمک هزینه ازدواج به مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرید محبی در بازدید از برخی طرح‌های کمیته امداد شهرستان بویراحمد با اشاره به وظایفی که نهاد کمیته امداد بر عهده دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌ای که در حال حاضر کمیته امداد بر روی‌ آن تأکید دارد، مربوط به توانمندسازی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه گفت: با توانمندسازی مددجویان و خانوارهای آنها گام بزرگی برای اشتغال‌زایی در استان برداشته می‌شود و به تولید و رونق آن کمک بزرگی خواهد شد.

وی به سایر رسالت‌های کمیته امداد بخصوص در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: در حوزه دانش‌‌آموزی و دانشگاهی کارها و اقدامات خوبی در جهت کمک هزینه تحصیل و همچنین برنامه‌های اوقات فراغت داریم.

محبی تصریح کرد: همچنین برای کمک به قشرهای محروم در جامعه و کمک به افزایش سنت ازدواج در جامعه با کمک هزینه‌های ازدواج کارهای بسیار اساسی در حوزه فرهنگی توسط کمیته امداد انجام می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: در استان جوانان محروم زیادی وجود دارند که برای ازدواج با مشکل روبه‌رو هستند و در صورت تأمین مقدمات ازدواج آن سنت حسنه را انجام خواهند داد.

محبی از کمک هزینه ازدواج که کمیته امداد هم سال‌های اخیر به آن توجه داشته به عنوان راهگشای ازدواج در جامعه یاد کرد و گفت: برای نمونه در مدت گذشته از سال جاری در استان به تعداد 776 مورد کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه داشته‌ایم.

وی به کارهای انجام شده تا تیرماه امسال در زمینه کمک هزینه ازدواج اشاره کرد و گفت: در تأمین جهیزیه به تعداد 431 مورد، 861 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین به کمک هزینه‌ها در این خصوص اشاره کرد و با بیان مبلغ آن در چهار ماه گذشته گفت: 72 میلیون تومان به تعداد 345 نوداماد پرداخت شده است.

وی افزود: علاوه بر این‌ها به تعداد نزدیک به دو هزار نفر زوج پشت نوبت در استان داریم که منتظر کمک کمیته امداد برای ازدواج هستند که از خیرین و مردم انتظار می‌رود این دستگاه‌ را برای ازدواج آسان در جامعه یاری دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.