عضو شورای اسلامی شهرستان لنده گفت: عشایر کوه سفید لنده از نبود جاده ارتباطی گلایه‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلام‌محمد مونه‌زاده با توجه به مشکلات عدیده شهرستان لنده و آتش‌سوزی اخیر کوه سفید در این شهرستان اشاره و اظهار داشت: در طی چند ماه اخیر آتش‌سوزی‌های مختلفی در سطح استان و شهرستان به وقوع پیوست که همه با تدبیر و حضور به موقع نیروهای امدادی و پرسنل منابع طبیعی مهار شد.

عضو شورای اسلامی شهرستان لنده افزود: وجود امکانات و تجهیزات مناسب جهت اقدام به موقع و مهار آتش‌سوزی لازم و ضروری است.

مونه‌زاده در ادامه تصریح کرد: شهرستان لنده یکی از مناطق بکر از لحاظ طبیعت و جنگل‌ها و مراتع است.

وی خاطر نشان کرد: اداره منابع طبیعی که خدمات و اقدامات آنها در جهت حفاظت و حراست از سرمایه‌های طبیعی قابل تقدیر می‌باشد امکانات و تجهیزات ناکافی داشته و نیاز است به صورت ویژه دیده شود.

عضو شورای اسلامی لنده تصریح کرد: متأسفانه در آتش‌سوزی اخیر با وجود تلاش‌های بسیار مردم و کارکنان اداره منابع طبیعی و ستاد بحران بیش از 17 هکتار از اراضی ملی و جنگل‌ها و مراتع کوه سفید طعمه حریق شد.

مونه‌زاده گفت: عدم دسترسی سریع و نبود جاده ارتباطی در کوه سفید مانع از حضور به موقع و جلوگیری از پیشروی آتش شده است.

وی افزود: چند سالی است که جاده ارتباطی کوه سفید تصویب شده و اقداماتی در این زمینه از جمله خاک‌برداری و احداث چند کیلومتر از آن نیز انجام شده ولی به دلایلی اداره منابع طبیعی و امور عشایر نتوانستند به توافق کامل جهت احداث این جاده ارتباطی برسند.

عضو شورای اسلامی شهرستان لنده به نگرانی عشایر کوه سفید از عدم وجود جاده‌های ارتباطی اشاره و گفت: قطعا اگر جاده‌های ارتباطی وجود داشت، آتش‌سوزی سریع‌تر مهار می‌شد.

وی خاطر‌نشان کرد: انتظار می‌رود مسؤولان در جهت احداث جاده کوه سفید تدابیر لازم را اندیشیده و اقدام مقتضی و لازم را اجرایی کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.