طرح بهسازی بافت ۶۵ روستای هدف گردشگری کشور به انجام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درآبادان گفت: طرح بهسازی و احیای بافت های با ارزش ۶۵ روستای هدف گردشگری کشور به انجام رسید.

رضا شاملو با اشاره به اینکه کار بررسی بافتهای با ارزش در کارکروه مشترک نمایندگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام می شود، افزود: تاکنون برای ۸۶ روستا طرح بهسازی و احیای بافت با ارزش تهیه شده، که در ۶۵ روستا از میان روستاهای ذکر شده این طرح به اجرا درآمده و بقیه نیز به زودی کارهای اجرایشان آغاز می شود.

وی گفت: از روستاهای هدف گردشگری نیز که براساس تفاهمنامه مشترک میان پنج سازمان، بنیاد مسکن، وزارت کشور، دفتر توسعه روستایی ریاست جمهوری، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت راه و شهرسازی در سه سال پیش مبادله شد، ۱۵۰ روستا مورد هدفگذاری عملیات اجرایی قرار گرفتند.

به گفته شاملو در حدود نیمی از این روستاها، کارهای مطالعاتی و یا اجرایشان به انجام رسیده یا در دست اقدام است.

وی افزود: این اقدامات در مجموع اثرات بسیار خوبی در جذب گردشگری به این مناطق، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستائیان داشته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از «سند دار کردن املاک روستایی» به عنوان دیگر اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه عمران روستایی نام برد و گفت: این کار با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک انجام می شود.

شاملو افزود: تاکنون حدود سه میلیون واحد روستایی سند دار شدند و صدور سند برای ۱۸۰ هزار واحد روستایی در سال جاری را نیر پیش بینی کرده ایم. در مناطق روستایی کارهای مقدماتی سند دار کردن واحدهای مسکونی همچون نقشه برداری کارها و تشکیل پرونده در دست اقدام است و بخشی از اسناد نیز صادر شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی سند دار شدند،  امید می رود تا با ادامه همکاری میان بنیاد مسکن و سازمان میراث فرهنگی به اهدافی که در این زمینه پیش بینی شده، برسیم.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.