تبریز؛

اختصاص 16 هزار تن قیر یارانه‌ای به آذربایجان شرقی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از تخصیص 16 هزار تن قیر یارانه‌ای به این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  نسترن در جلسه بررسی مشکلات بنیاد مسکن شهرستان عجب شیرتصریح کرد: 16هزار تن قیر با پیگیری به بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی اختصاص و این میزان قیر اعتباری برای نخستین بار جهت بهسازی بیش از150روستای استان تخصیص داده شده است. 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از اختصاص سه هزار تن قیر یارانه به شهرستان عجب شیر از سهمیه سال 95خبرداد وافزود:قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستایی شهرستان در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شده که با مدیریت شهرستان در روستاهها داده خواهد شد. 

وی گفت: سهمیه قیر یارانه ای برای پروژه هایی مناسب است که با مشارکت مردم ایجاد شده و آذربایجان شرقی نیز در اجرای طرح هادی در وضعیت خوبی به سر می برد و تخصیص میزان قابل توجهی قیر یارانه ای به این مهم، جهشی بزرگ در پیشبرد این پروژه و توسعه بهسازی روستاها ایجاد خواهد کرد. 

وی همچنین از افزایش 50درصدی اعتبارات عمرانی بیناد مسکن استان آذربایجان شرقی خبرداد وافزود:امسال اعتبارهای این بنیاد در بخش عمران روستایی با افزایش 50درصدی نسبت به سال گذشته به 300 میلیارد ریال رسید. 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت:اعتبارات استانی در سال گذشته 200میلیارد ریال بوده که در سال جاری این اعتبار به 300میلیارد ریال رسیده است. 

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان عجب شیر نیز در سال جاری 8درصد افزایش پیداکرده است افزود:با توجه به مشارکت خوب مردم ودهیاران در روستاهای این شهرستان شاهد آسفالت و اجرای طرح هادی در معابر روستایی این شهرستان خواهیم بود. 

فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه با اشاره به الحاق کوی پرواز به روستای خانیان این شهرستان گفت: طرح کوی مسکونی پرواز عجب شیر با یک هزار و 200 واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن و شرکت تعاونی والفجر پادگان این شهرستان در حال احداث است.
 
سید شمس الدین مراثی با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت 22 هکتار طراحی شده است، افزود: بیش از پنج هزار نفر در کوی پرواز عجب شیر ساکن خواهند شد که طبق سرشماری سال 92 جمعیت روستایی خانیان به بیش از شش هزار نفر افزایش می یابد. 

وی، خواستار ایجاد امکانات از جمله آتش نشانی، ساختمان اداری، اماکن ورزشی، فضای سبز و امکانات رفاهی در این منطقه شد و یادآوری کرد: دهیاری خانیان باید تمام امکانات رفاهی را در کوی پرواز فراهم کند و مشکلات پیش روی آن را برطرف کند. 

مراثی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای تابعه این شهرستان، خواستار تداوم و استمرار کارهای عمرانی در این مناطق شد و ادامه داد: تکمیل و اجرای این طرح ها در برخی از روستاها بالای 20 خانوار این شهرستان ضروری است که با همکاری بنیاد مسکن اجرای آن ها سرعت می یابد. 

فرماندار عجب شیر با قدردانی از حضور و مشارکت مردمی در اجرای طرح های مقاوم سازی ساختمان های روستایی، با بیان اینکه در این شهرستان 9 هزار خانوار روستایی وجود دارد، یادآور شد: حدود 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان مقاوم سازی شده اما باید شرایطی فراهم شود تا تمامی ساختمان های خشتی و فرسوده تخریب و نوسازی شود. 

فرماندار شهرستان عجب شیر خواستار تخصیص بودجه بیشتر جهت توسعه روستاها با در اختیار گذاشتن اعتبارات شد. 

فرماندار عجب شیر با اشاره به اقدامت بناید مسکن در مقاوم سازی روستایی گفت : ما در هنگام بروز سوانح طبیعی شاهدیم که هر جا بنیاد مسکن حضور داشته و واحد های مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است تلفات و خسارت های کمتری بر جای مانده است .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.