تبریز؛

نقش کلیدی بخش کشاورزی در رشد اقتصادی کشور

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: بخش کشاورزی در رشد اقتصادی کشور، نقش کلیدی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مهری در جلسه شورای هماهنگی مدیران ضمن بیان این مطلب افزود: بنا به اظهارات ریاست محترم جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی، نقش دستگاه کشاورزی در مثبت شدن تراز تجاری و رشد اقتصادی کشور ارزش حیاتی داشته و دارد.

وی گفت: کتاب اصلاح الگوی کشت شهرستانها در حکم نقشه راه است که با اجرای آن در هر شهرستان شاهد توسعه پایدار بخش کشاورزی خواهیم بود.

مهری اظهار کرد: توسعه کشت خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه در اراضی شیبدار که بارش سالانه خوبی هم دارد و پتانسیل خوبی جهت کاشت گیاهان دارویی به شمار می آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: باید در مزارع کلزا به امر مدیریت مزرعه توجه جدی به عمل آید تا سطح مزارع کشت شده تماماً به رشد کامل رسیده و متوسط عملکرد هر هکتار افزایش یابد.

وی گفت: متاسفانه با توجه به وفور نعمات خداوندی در کشت محصولات کشاورزی، نیاز داخلی استان تامین شده است و نیازی به واردات محصولات کشاورزی نداریم.

مهری در ادامه افزود: سفارش موکد رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار بر رعایت انصاف و عدل در خواسته های بشری است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش سود بانکی فعالیت های کشاورزی، اظهار کرد: کاهش سود بانکی فعالیت های کشاورزی از 22 درصد به 15 درصد فعلی کار بزرگی است که دولت تدبیر و امید موفق به نهادینه کردن این امر شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی هیچ محدودیتی ندارد، گفت: غیرفعال یا نیمه فعال بودن طرحهای کشاورزی آسیب شناسی شده و دلایل رکود و نیمه فعال شدن طرح ها به خوبی احصاء شده است و کارگروهی هم در این زمینه فعالیت می نمایند که هدف آن فعال نمودن واحدهای نیمه فعال می باشد.

مهری در پایان سخنان خود تاکید کرد: تمامی دارندگان طرح های غیرفعال و نیمه فعال دارای پروانه، جهت برخورداری از تسهیلات مورد نیاز باید در سایت بهین یاب ثبت نام کنند تا با پرداخت اعتبارات زمینه فعالیت دوباره آنها آماده شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.