هم‌افزایی میان طلاب و روحانیون در بحث اربعین حسینی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حجت‌الاسلام نصر حمادی مدیر حوزه علمیه سیدالشهدا خرمشهر با تاکید بر اینکه روحانیون و طلاب مایل به شرکت در اربعین حسینی هستند، گفت: در بحث اربعین باید میان طلاب و روحانیون یک هم‌افزایی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام نصر حمادی در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین شهرستان افزود: در شهرستان خرمشهر حسینیه‌های زیادی را داریم و این حسینیه‌ها تمایل به همکاری در بحث اربعین را دارند و ما باید این بحث را از نظر فرهنگی، نظارت و اطلاع‌رسانی در رفت و برگشت از عراق سامان‌دهی کنیم که نیاز به کار منسجمی است.

وی گفت: فرهنگ مردم عراق در ایام اربعین این است که آنها با کمک خویشاوندان خود، برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی آماده می‌شوند و ما هم باید این فرهنگ را در خرمشهر احیا کنیم، تا مردم از جیب‌های خود هزینه خوراک زائران را تامین کنند.

مدیر حوزه علمیه سیدالشهدا(ع) خرمشهر افزود: سازمان‌ها و نهادها برای ورود به کمک‌رسانی در ایام اربعین، باید در بحث سخت افزاری چون ایجاد محیط هیات ورود پیدا کنند و مردم برای خوراک زائران هزینه کنند، که در این صورت این موضوع از دولتی بودن خارج می‌شود و فرهنگ خوبی را پدید می‌آورد.

حمادی گفت: ما باید تمام طلاب و روحانیون را هم‌افزایی دهیم و همه آنها به صورت هم‌فکر وارد کشور عراق شوند و به گونه‌ای باشد که هر کس در هر نقطه‌ای قرار بگیرد، بر اساس همان فکر واحد عمل کند.

وی افزود: جلسات منظم و آموزش دادن بهترین راه‌حل برای ایجاد هم‌افزایی میان طلاب و روحانیون است، که ما باید در جلسات مختلف این مهم را آموزش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.