کتاب « تننای شعر سپید، شعر یا موسیقی» با نظریاتی جدید در ارتباط با موسیقی و نتیجه پژوهش در این حوزه است.

مهدی آذرسینا کمانچه‌نواز، موسیقیدان و نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: چهار سال است در انتظار چاپ کتابم با عنوان «تننای شعر سپید، شعر یا موسیقی» از انتشارات سروش هستم. این کتاب حاصل پژوهش هایی است که طی سال‌ها در حوزه موسیقی داشته‌ام و همچنین نقطه نظرات خود را در ارتباط با موسیقی و اتفاق های حول و حوش آن ابراز کرده ام.

وی افزود: همچنین به موضوعات و پرسش‌های بسیاری پرداخته‌ام. از جمله اینکه احساس وزن چیست ؟ ذرات وزن چگونه شکل می‌گیرد و چگونه درک می‌شود؟ ریتم و وزن در موسیقی‌ها و به طور خاص در ردیف موسیقی ایران چگونه نشسته است؟ رابطه موسیقی ما با شعر فارسی چیست و چگونه باید باشد؟ سهم هر کدام در پدید آمدن یک اثر موسیقیایی چیست؟ آوازخوان‌ها چگونه با شعر برخورد کرده‌اند و اوضاع استفاده از کلام در کار آوازخوان‌ها چگونه است؟

آذرسینا اظهار داشت: کتاب های پیشین من نیز در ارتباط با موسیقی تالیف شده‌اند. در کتاب «شیوه کمانچه‌نوازی» که زیر عنوان «گنجینه فرهنگ و موسیقی سروش» منتشر شد، اولین روش نواختن کمانچه را نوشته‌ام. کتاب دیگرم با عنوان «نغمه‌نگاری تمام ردیف»، به همراه نواختن تمام ردیف موسیقی ایران میرزا عبدالله برومند با کمانچه منتشر شده است. «متد ارف تا چهارگاه» عنوان کتاب دیگری است که در آن آثاری با سازها و ملودی‌های ایرانی برای کودکان تالیف کرده‌ام که مناسب استفاده کودکان و مربیان کلاس‌های ارف است و در کنار آن آلبوم موسیقی نیز ارائه نموده‌ام.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار