مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برگزاری نخستین جشنواره هوایی جنوب کشور به میزبانی شهر یاسوج در تاریخ 25 تا 28 شهریور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمود باقری در نشست کارگروه توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره هوایی ایرشو به میزبانی شهر یاسوج خبر داد و اظهار کرد: جشنواره هوایی ایرشو نخستین جشنواره هوایی در جنوب کشور است که از تاریخ 25 تا 28 شهریور سال جاری در شهر یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این جشنواره علاوه بر هواپیماهای سبک از بالن و گلایدر نیز برای پرواز در آسمان استفاده می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف جذب گردشگر داخلی و خارجی، معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان به خصوص در بخش هوایی، توسعه استان، رونق بخش گردشگر و رونق اقتصاد گردشگری و همچنین ایجاد اشتغال در استان برگزار می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: تلاش ما در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ثبت این جشنواره در تقویم کشور و استان است که ثبت این جشنواره موجب می‌شود گردشگران داخلی و خارجی حضورشان در استان را با زمان برگزاری این جشنواره تنظیم کنند و در آن حضور داشته باشند.

باقری اضافه کرد: در کنار جشنواره هوایی ایرشو نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و سوغات محلی استان جهت معرفی ظرفیت‌های استان در این بخش نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در جشنواره هوایی ایرشو حداقل 7 تا 10 هواپیمای سبک یک نفره و دو نفره، یک فروند بالن و حدود 10 تا 15 فروند پاراگلایدر و پاراموتور و حدود 10 تا 20 هواپیمای پهپاد به پرواز در می‌آیند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت میراث فرهنگی و فرودگاه یاسوج برگزار می‌شود، اضافه کرد: شرایط لازم در فرودگاه یاسوج جهت برگزاری این جشنواره فراهم شده و با مشکلی مواجه نیستیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دو هتل جهانگیری و هتل آزادی یاسوج برای اسکان شرکت کنندگان و گردشگران در این جشنواره اختصاص داده شده و انتظار می‌رود این جشنواره با حضور گردشگران داخلی و خارجی و به شکل باشکوهی برگزار شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.