رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بزرگترین رویداد فناورانه استان در شهریور امسال با میزبانی جشنواره منطقه‌ای اختراعات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ یوسف نیک‌روز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره منطقه‌ای اختراعات، بزرگترین رویداد در عرصه فناوری و اختراعات در کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: برای اولین بار کهگیلویه و بویراحمد میزبان جشنواره منطقه‌ای اختراعات بوده که فرصت مغتنمی برای حوزه فناوری این استان است.

وی افزود: جشنواره منطقه‌ای رویش اختراعات خلیج فارس با حضور استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، یزد، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ 10 و 11 شهریورماه سال جاری در یاسوج برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد این جشنواره را فرصتی برای آموزش و محک مخترعان و نخبگان استان دانست و تصریح کرد: اداراتی چون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی باید از ظرفیت این جشنواره برای مخترع‌پروری بهره ببرند.

نیک‌روز با بیان اینکه جشنواره منطقه‌ای اختراعات خلیج فارس یک کارگاه آموزشی بزرگ برای مخترعان، دانشجویان و دانش‌آموزان استان است، بیان کرد: در این جشنواره همچنین مخترعان استان محک می‌خورند و با نقاط ضعف و قوت خود در مقایسه با سایر استان‌ها آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه آموزشی، اجرایی و بخش خصوصی استان باید اهتمام جدی و رویکرد مسؤولانه‌ای ساده از کار این جشنواره بگذرند، زیرا شاید تا سال‌ها فرصت دوباره این چنینی در استان فراهم نشود.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز می‌تواند از ظرفیت اختراعات در صنعت، خدمات و معدن استفاده کند، عنوان کرد: این جشنواره مزایای زیادی برای استان خواهد داشت و امیدواریم در بهره‌برداری از مزایای آن تلاش‌های لازم از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی در استان صورت بگیرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.