پیشنهاد آخر هفته فرهنگی از برترین انتخاب‌ها برای گذراندن آخر هفته خوب می‌گوید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن می‌تواند ذهنمان را فارغ از مسائل روزمره کند.

سینمایی آخر هفته:

فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی و با بازی متفاوت بهنوش بختیاری روی پرده سینما اکران شده است. فیلمی که خلاصه آن را در یک جمله «ما رو نرقصون آذر!» به تحریر در آورده اند.
 
گفتنی است؛ در این فیلم بازیگرانی چون لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، علی منصور، سعید عطائیان، مانی حقی و... به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر آخر هفته:

نمایش «شمس پرنده» به کارگردانی پری صابری که دوباره به روی صحنه رفته است، این بار میزبان مخاطبان خود در کاخ سعد آباد است. اثری که همچنان با استقبال مواجه شده است. در این اثر بازیگرانی چون محمد حاتمی، سیروس اسنقی به ایفای نقش می پردازند و تا 17 شهریور در ایوان عطار روی صحنه می رود.


کتاب آخر هفته:

«قطار شبانه‌ لیسبون»، پاسکال مرسیه، ترجمه‌ مهشید میرمعزی که خلاصه این کتاب بدین شرح است:

داستان این رمان، روایتی است از زندگی معلمی که در وسط کلاس درس، مدرسه را ترک می‌کند و تصمیم می‌گیرد به لیسبون برود تا رد پای یک نویسنده اسرارآمیز را پیدا کند. به تدریج عمیق‌تر غرق یادداشت‌ها و واکنش‌های نویسنده می‌شود؛ یادداشت‌هایی که درباره تجربیات اساسی و عمیق زندگی هستند. به علاوه با افراد بیشتری ملاقات می‌کند که به شدت تحت‌‌تأثیر آن فرد خارق‌العاده قرار داشته‌اند؛ افرادی که گاه به چشم یک پزشک، شاعر یا مبارز جنبش مقاومت علیه دیکتاتور به او می‌نگریسته‌اند.

این کتاب نشر افق است که به راحتی به سر زدن با کتابفروشی ها می‌توانید آن را خریداری  و مطالعه کنید.


گالری آخر هفته:

گالری «شلمان» میزبان مخاطبان گروه عکاسی شده است که آثار خود را با نام شهر در معرض دید مخاطبان قرار داده اند. مجموعه عکس‌هایی از عکاسان متفاوت که هر کدام دید خود را ثبت کرده اند و به طور حتم حرف هایی برای گفتن دارند. 

مخاطبان می توانند از ساعت 16 الی 20:30 به این گالری سری بزنند و از آثار دیدن کنند.


آخر هفته کجا بریم؟

اگر دلتان می خواهد بر لب چشمه ای بنشینید و از خنکای هوا لذت ببرید، کافی است به لواسان بروید. لواسانی که ورودی آن از سمت جاجرود بوده و از نیکنام ده می گذرد. بعد از عبور از کوچه پس کوچه ها به رودخانه کوچکی می رسید که می توانید کنار آن استراحت کنید و یک روز خوب و دوست داشتنی را بگذرانید.



گزارش از نیلوفر جوانشیر


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.