پیشنهاد فرهنگی آخر هفته؛

از نوشته‌های حک شده بر دیواره کشتی تا عکاسی نوستالژیک + تصاویر

پیشنهاد فرهنگی آخر هفته، از معرفی یک فیلم با ماجرای مشکوک آن و باغ موزه سنتی نگارستان می‌گوید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.


تئاتر آخر هفته:

به طور حتم نمایشنامه «انگشتری ژنرال ماسیاس» را خوانده‌اید و یا اسمش را شنیده‌اید. اما دیدن متن‌های نوشته نمایشنامه کجا و اجرای آن کجا! حال فرصتی فراهم شده تا بتوانیم این اثر را روی صحنه تئاتر ببینیم تا به راحتی پا به دنیای نمایش و حال و هوای آن بگذاریم.

از نوشته‌های حک شده بر دیواره کشتی تا عکاسی نوستالژیک

گفتنی است؛ این نمایش به کارگردانی مهدی پاشایی در تماشاخانه «ارغنون» با بازی بازیگرانی چون کوروش خزاعی اصل، دنیا روحانی، سیما تاجیک، مهدی پاشایی و مهدی زمین پرداز روی صحنه می‌رود.


سینمایی آخر هفته:

آخر هفته فرصت خوبی است تا با دوستان و خانواده به سینما برویم و با قصه‌هایی که شاید برای خودمان هم روی بدهد، روبرو شویم. اما گاهی رویدادها به دنیای فراتری می‌روند و ذهنمان را به هر سویی که دلشان می‌خواهد می‌کشند. البته این مسئله خالی از لطف نیست چرا که به دنیای دیگری هم سفر می‌کنیم.

فیلم «اژدها وارد می‌شود» داستان نوشته‌ های حک شده بر روی دیواره‌های یک کشتی است که داستان و ماجراهای خود را رقم می‌زند.

در این فیلم به کارگردانی مانی حقیقی، بازیگرانی چون: همایون غنی‌زاده، امیر جدیدی، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری، کیانا تجمل به ایفای نقش می پردازند.


کتاب آخر هفته:

«اندازه‌گیری دنیا» رمانی آلمانی است که پشت جلدش نوشته پرفروش‌ترین رمان ۳۰ سال اخیر آلمان شناخته شده است.

از نوشته‌های حک شده بر دیواره کشتی تا عکاسی نوستالژیک

موضوع کتاب در رابطه با دو دانشمند است؛ «هومبلت» جغرافی‌دان و طبیعت‌شناس که راه افتاده تا سرزمین‌های ناشناخته را کشف کند. کوه‌ها و تپه ها را اندازه‌گیری کند و ... و «گاوس» ریاضی دان برجسته و معروف که تئوری‌های جالبی را به دنیا ارائه می‌کند. این دو نفر با هم ملاقات می‌کنند و قرار است دنیا را اندازه‌گیری کنند.

رمان «اندازه‌گیری دنیا» نوشته دانیل کلمان توسط  ناتالی چوبینه ترجمه شده و در کتابفروشی ها فروخته می‌شود.


گالری آخر هفته:

دیدن تابلوهای نقاشی با آن رنگ و لعابی که بر بوم خود دارد، می‌تواند آنچنان در ذهن و دل مخاطب خود را جای دهد که چشم از آن بر نداریم. این هفته هم می‌توانیم به دیدن رنگ جدیدی برویم و با دیدن تابلوها به دنیای پر رمز و رازش سفر کنیم.

آثار نقاشی جلال الدین  سلطان کاشفی  این فرصت را می دهد تا با دیدن نقاشی  وی پا به این دنیای دوست داشتنی رنگ‌ها بگذاریم.

گالری 26 ، از 10 الی  22 اردیبهشت ماه ساعت 16 الی 20 میزبان مخاطبان خود خواهد بود.


آخر هفته کجا برویم؟

دیدن یک فضا خارج از فضای شهری روزانه می‌تواند آنچنان روح آدم را جلا ببخشد که به راحتی خستگی یک ماه را از تنمان خارج کند. باغ موزه نگارستان  با فضای سنتی خودش توانسته مخاطبان خود را جذب کرده  و عکاسان را هم برای عکاسی به سوی خودش بکشاند.

از نوشته‌های حک شده بر دیواره کشتی تا عکاسی نوستالژیک

اگر پا به این باغ موزه بگذارید، بدون شک دل کندن از آن برایتان سخت می‌شود و گالری دوربینتان را از عکس پر خواهید کرد.



گزارش از: نیلوفر جوانشیر



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار