اردبیل؛

آغوش باز بازارهای منطقه برای تجارت با ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مذاکره های مختلف با کشورها و شرکت های بزرگ شرایط کشور مناسب است و بازارهای صادراتی خاورمیانه و خارج از منطقه به روی کالاهای ایرانی باز شده که باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمود واعظی افزود: روسیه بازار بزرگی دارد و فضای مناسبی برای حضور ایران در این بازار بزرگ باز شده است.

وی با اشاره به مذاکره با کشورهای اوراسیا جهت کاهش تعرفه صادرات ایران در دو مرحله بیان کرد: در مرحله نخست تعرفه از 25 تا 30 درصد به 5 تا 6 درصد و سپس با برقراری تجارت آزاد، تعرفه ها به صفر خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مذاکره ها از هشت ماه پیش آغاز شده و در سفر هیات های نمایندگی و رییس جمهوری پیگیری و پیش بینی می شود طی 6 ماه آینده مرحله نخست مذاکره ها به پایان رسیده و وارد مرحله بعد می شویم که تحقق این مهم می تواند فضای مناسبی برای بازرگانان و به ویژه مرزنشینان فراهم کند.

واعظی همچنین با اشاره به حضور بازرگانان اردبیلی در مذاکره های ایران و همسایه های شمالی مانند روسیه و آذربایجان و ترکیه افزود: استان اردبیل به دلیل همجواری با جمهوری آذربایجان باید در کانون توجه قرار بگیرد و پروژه راه آهن اردبیل- میانه که می تواند در این زمینه تحول آفرین باشد، پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع تعطیلی گمرک اصلاندوز اشاره و تشریح کرد: با توجه به اعلام تعطیلی این گمرک، فردی به طور جدی به موضوع ورود نکرد و طرح لغو فعالیت آن در جلسه هیات دولت مطرح شد.

وی با اشاره به تلاش دولت برای سرمایه گذاری و تقویت مناطق مرزی جهت تقویت جایگاه ایران در بین کشورهای همسایه و حضور در بازار آن کشورها عنوان کرد: کار صورت گرفته در دولت اشتباه بود و به عنوان وزیر مسوول کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان پیگیر اصلاح مصوبه پیشین خواهم شد چرا که سیاست ایران توسعه درگاه های مرزی است.


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.