مجلس با‌ جدیت لایحه برنامه ششم توسعه را بررسی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛خطیب جمعه شهرک طالقانی گفت: مجلس با‌دقت و جدیت لایحه برنامه ششم توسعه را بررسی کند.

حجت‌الاسلام سید‌ سلمان هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی افزود: رفتار غیر‌منصفانه و غیر‌ضروری در هر زمانی علیه دولت ناپسند بوده و در هفته دولت زشت‌تر و نادرست‌تر است.

وی گفت: از این‌رو بهترین شیوه ارزیابی عملکرد دولت بر اساس نظرات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است که همواره با رعایت اصول انقلاب است.

خطیب جمعه شهرک طالقانی با اشاره به نقدهای وارده بر لایحه برنامه ششم توسعه دولت، افزود: لایحه برنامه ششم توسعه ارائه‌شده به مجلس شورای اسلامی منتقدان و مخالفان بسیاری دارد و عده‌ای نیز معتقدند لایحه ارائه شده از سوی دولت، اصولاً برنامه نیست بلکه یک سری احکام است.

وی گفت: در این برنامه به موضوع بیکاری در جامعه توجهی نشده و اصلاً برنامه‌ای برای حل این معضل در نظر گرفته نشده است.

هاشمی به یکی دیگر از مشکلات این لایحه اشاره کرد و افزود: در این برنامه نیز به مسائل مربوط به حوزه اقتصاد مقاومتی به ویژه بخش کشاورزی توجه چندانی نشده است و باید راهکارهای مؤثری برای رفع معضلات این حوزه ارائه شود.

امام جمعه شهرک طالقانی با بیان اینکه مجلس باید با دقت و جدیت لایحه برنامه ششم را بررسی کند، گفت: مجلس باید در جریان کامل برنامه دولت قرار بگیرد و با تکمیل برنامه، مطالبات مردم را دنبال کند و در انجام وظایف خود کوتاهی نیز نکند.

هاشمی با اشاره به آمارهای نگران‌کننده از میزان بیکاری در کشور، تصریح کرد: برنامه ششم توسعه دولت در بحث اشتغال نیز کفایت لازم را نداشته است، بنابراین با توجه به بحران بیکاری در کشور، ضرورت دارد دولت راهکارهای بهتری در این زمینه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در مورد آسیب‌های اجتماعی غفلت شده است، گفت: دولت در برنامه‌های خود چشم بر روی موضوعات اجتماعی و فرهنگی بسته و حتی این مسائل را جزء مسائل اساسی کشور و مردم به شمار نیاورده است در صورتی که این موارد از اولویت‌های اصلی رهبر و بالاترین مطالبات مردم است.

خطیب جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تشدید جنایات اخیر رژیم آل سعود علیه مردم یمن افزود: این حملات بعد از شکست مذاکرات کویت صورت گرفته است تا به نوعی رژیم آل سعود شکست خود را در این مذاکرات جبران کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.