معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان گفت: 10 سازه آبخيزداري به مناسبت هفته دولت در استان به بهره برداري می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، ابوالقاسم حسين پور گفت : این سازه ها با هزینه بیش از 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت نیکوکاران احداث شده است.
وی هدف از ساخت این سازه ها را پیشگیری و مهار سیل، كنترل و بهره برداري از سيلاب ها، تغذيه و تعادل بخشي آبخوان هاي زير زميني، تعديل اثرات خشكسالي و حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب در حوزه های آبخیز عنوان کرد.
معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان گفت: این سازه های آبخیز در مناطق هماگ و آبشور پاکم شهرستان بندرعباس، گودمغان و دهنو دهستان حاجی آباد، راونگ میناب و زهبارک بشاگرد ساخته شده اند.
حسين پور افزود: با بهره برداري از این سازه هاي آبخيزداري هر سال 3 میلیون مترمكعب به ظرفيت استحصال بارش های جوی و مهار سيلاب هاي فصلي در استان افزوده مي شود.
وی گفت: امسال 41 طرح با اعتبار 180 میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی در دست اجراست.
معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان افزود: همچنین 7 طرح آبخیزداری با خودیاری کامل نیکوکارن به ارزش 19 میلیارد ریال تا پايان سال به بهره برداری مي رسد.
حسين پور گفت: در2 سال گذشته (94-93) تعداد 32 سازه آبخیزداری با ظرفیت استحصال 18 میلیون مترمکعب سیلاب در سال ساخته شد.
وی افزود: در این مدت همچنین 17 طرح آبخیزداری با مشارکت نیکوکاران به ارزش 27 میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید و با احداث سامانه های آبگیر باران، عملیات بیومکانیک در 3 هزار هکتار از اراضی هرمزگان اجرا شد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.