رییس سازمان سنجش آموزش و پرورش از تحلیل نتایج امتحانات سه سال اخیر جهت ارزیابی عملکرد مدیران سطوح مختلف آموزش و پرورش به استان‌ها خبر داد.

عبدالرسول عمادی رییس سازمان سنجش آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  پیرامون تحلیل نتایج امتحانات نهایی سه سال گذشته و تاثیر آن بر روند آموزش گفت: نتایج امتحانات خرداد ماه 95 و دو سال پیش از آن جمع آوری و مورد مقایسه و تحلیل قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: این روند که در سراسر استان‌های کشور در حال انجام است به تحلیل شرایط آموزشی دانش آموزان و همچنین نوع عملکرد معلمان و مدیران کمک می‌کند. 

رییس سازمان سنجش آموزش و پرورش اظهار کرد: طی سه سال اخیر میزان رشد یا افت آموزشی مناطق مختلف کشور نیز بررسی شده و با استان‌هایی که دارای افت تحصیلی بودند برخورد می‌شود. 

عمادی با بیان اینکه این تحلیل عملکرد مدیران آموزش و پرورش را در سطوح مختلف مدرسه تا ادارات کل تعیین می‌کند، عنوان کرد: این امر زمینه خوبی برای آگاهی از مدیریت مطلوب مدیران است. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش پیرامون امتحانات جبرانی دانش آموزان و همچنین تغییر رشته گفت: تصمیم گیری در خصوص زمان برگزاری هر امتحان داخلی به عهده مدیران استان‌ها است و برنامه‌ سراسری برای آن تعریف نمی‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.