یکی از بخش‌های موثر در اقتصاد کشور؛ صنعت مسکن و ساخت و ساز است که ثبات اقتصادی در رونق آن بسیار تاثیرگذار است؛ اما این بازار در دو سال گذشته با رکود چشمگیری در سطح کشور و سیستان وبلوچستان روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛معاون معماری و شهرسازی شهرداری زاهدان گفت: در سال گذشته به نسبت سال 93؛ میزان صدور پروانه ساخت در شهر زاهدان 35 درصد کاهش داشته است.

صفایی افزود: رکودی که در بخش صنعت ساخت و ساز در سراسر کشور وجود دارد و همینطور کاهش قدرت مالی مردم؛ از عمده دلایل روند کاهش صدور پروانه ساخت است.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی روند صدور پروانه ساخت در سال جاری به نسبت سال گذشته در زاهدان، گفت: با وجود این روند افزایشی، بعلت رکودی که از دو سال قبل در این زمینه ایجاد شده؛ تاثیر چندانی بر بازار مسکن و رونق آن نداشته است.

معاون بانک مسکن استان هم گفت: بنا بر سیاستهای ابلاغی که در شورای پول و اعتبار کشور مصوب شد؛ این بانک تسهیلاتی را به متقاضیان دریافت وام مسکن پرداخت میکند.

جعفری افزود: بر این اساس این تسهیلات در مرکز استان 60 میلیون تومان و در سایر مناطق شهری استان به میزان 40 میلیون تومان با بهره 11 درصد و باز پرداخت 12 ساله به متقاضیان اعطا می شود.

وی شرط برخورداری متقاضیان این وام را؛ عدم دریافت هیچگونه تسهیلات مسکن در سنوات گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار