نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی با احیای مساجد کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در نشست ائمه جمعه استان گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی با احیای مساجد که مرکز همه خیرات و خوبی‌ها هستند، کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی افزود : باید بر روی مساجد سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در حال حاضر فعالیت خوبی را برای تقویت و تثبیت جایگاه اثرگذار مساجد آغاز کرده است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که رسیدگی به مشکلات ائمه جماعات و مساجد از جمله برنامه‌های جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد است، افزود: امروز در استان قزوین تلاش می‌کنیم تا جایگاه مدیریت ائمه جماعات به عنوان مدیر مساجد و رئیس هیأت امنا که مورد تأکید رهبری قرار دارد، تثبیت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به تجربه بسیار خوب ائمه‌ جماعت استان قزوین، خاطرنشان کرد: ائمه جماعت استان ما از تجربه بسیار خوبی در امر آموزش برخوردار هستند و باید از ظرفیت آن‌ها بیش از پیش استفاده شود.

وی آموزش را برای بسیاری دیگر از ائمه جماعت استان لازم و ضروری دانست و گفت: لازم است تجربه‌های موفق در حوزه مساجد و مدیریت صحیح در این حوزه به ائمه جماعت‌ها منتقل شود تا با سرعت بیشتری در راستای تحقق فرمایشات و دغدغه‌های رهبری که همان احیای مساجد است، گام برداریم.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به رفع مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مساجد نیز تأکید و یادآور شد:  توجه به این موضوع زمینه را برای حضور فعال‌تر جوانان در مساجد فراهم خواهد کرد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر این‌که نباید امام جماعت‌ها برای انگیزه‌های مادی وارد مساجد شوند، یادآور شد: اگر امام جماعتی با انگیزه مادی وارد مسجد شود، نمی‌تواند احیاگر مسجد و جذب‌کننده جوانان به این مرکز دینی و فرهنگی باشد و در نهایت جاذبه مسجد با این رویکرد از میان می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش آمار طلاق و رکود ازدواج هم اشاره و تصریح کرد: افزایش آمار طلاق و رکود در ازدواج موضوع بسیار خطرناکی است و باید مشکلات این حوزه شناسایی و برطرف شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار