وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از اجرای فاز تجاری ترابردپذیری تلفن همراه رقابت اپراتور ها را موجب منفعت مردم و کشور دانست.

در ترابردپذیری سلیقه مردم ملاک است/ تعرفه منصفانه و کیفیت خدمات بهتر خواهد شد.به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از اجرای فاز تجاری ترابرد پذیری تلفن همراه  گفت: امروز شاهد تحول دیگری در زمینه حوزه ارتباطی کشور هستیم. اولین تصمیم برای این منظور  2.5 سال قبل گرفته شد که رومینگ اپراتورهای تلفن همراه انجام گیرد.

واعظی در ادامه در مورد طرح ترابرد پذیری اپراتورهای تلفن همراه افزود: ما برای این کار از راهنمایی مشاوران بزرگی استفاده کردیم  و در کمیسیون تنظیم مقررات مصوبه‌ای با مشارکت سه اپراتور تصویب شد. این طرح بنا بود 27 اردیبهشت عملیاتی شود اما بر اثر مشکلاتی تا کنون به تعویق افتاد.

وزیر ارتباطات ضمن درخواست از اپراتورها برای همکاری هرچه بیشتر تاکید کرد و گفت: معنی جدا شدن مشترکین به معنای نقص اپراتورها نیست، زیرا مردم ما سلایق مختلفی دارند و باید با سلیقه‌های خود زندگی کنند. در نتیجه اپراتورها باید نهایت همکاری را داشته باشند و جلوی پای مردم  برای خروج سنگ اندازی نکنند و خیلی هم از ورود مشترکین خوشحال نباشند.

محمود واعظی در ادامه سخنان خود خطاب به اپراتورها برخی از موارد مهمی که باید رعایت شوند را گوشزد کرد و گفت: مسئله کیفیت بسیار مهم است و مردم باید خدمات با کیفیت دریافت کنند، مسئله دوم تنوع خدمات است، ترابرد پذیری برای راضی کردن مشترکین می‌تواند تنوع خدمات ایجاد کند و مسئله مهم دیگر رقابت سالم اپراتورهاست زیرا در آینده جنگ تعرفه‌ها موجب واقعی و منصفانه شدن آن خواهد شد در این میان اپراتورها بنا را بر ضربه زدن به یکدیگر نگذارند تا طرف دیگر ورشکست شود.

وی ادامه داد: فضای نوآوری نکته دیگری است که باید به آن توجه شود. اپراتور ها باید با مطالعه مطالبات مردم و نوآوری بر اساس آن خدمات خود را ارائه کنند و البته مردم هم باید ناظر بر عملکرد و تصمیمات اپراتور ها باشند.

وزیر ارتباطات در مورد اپراتورهاي تلفن مجازی گفت: اپراتورهاي تلفن مجازی راه اندازی خواهند شد و اپراتورها نباید در پذیرش اپراتورهاي مجازی سخت‌گیری داشته باشند چراکه ورود این اپراتورها از هر لحاظ برای کشور صرفه اقتصادي دارد. همچنین همكاری اپراتورها و وزارت ارتباطات باعث می شود تا مردم در نهایت از خدمات سود ببرند.

در پایان وزیر ارتباطات با اشاره به شبکه ملی اطلاعات خاطر نشان کرد: تمام این اقدامات باید بستری باشد برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و امیدوارم فاز اول در روز های آینده افتتاح شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار