مشهد؛

افزایش محصول و کاهش سطح زیر کشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: با توجه دولت به بخش کشاورزی توانستیم سطح زیر کشت را کاهش و محصولات کشاورزی را افزایش دهیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مجتبی مزروعی، در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در دهه ی گذشته به لحاظ عدم توجه به بخش کشاورزی و پایین بودن قیمت محصولات و بالا رفتن هزینه های تولید، تولیدات کشاورزی صرفه اقتصادی نداشت و خرید گندم به پایین ترین سطح خود در این دوره رسید.
وی گفت: کشاورزان و دامپروران سرمایه و توان تولید و به روز رسانی خود را نداشتند و از طرفی وجود سود های سرشار نفتی و سود های بالای موسسات مالی و اعتباری همه باعث عدم صرفه اقتصادی تولید شد و از طرفی واردات محصولات باغی و فراوده های گوشتی شد.
مزروعی تصریح کرد: از بین رفتن رونق کشاورزی و دامپروری سبب مهاجرت از روستا ها به شهرها و افزایش دو برابری جمعیت حاشیه نشینی در مشهد، سبزوار، نیشابور، کاشمر و تربت حیدریه شد.
مزروعی افزود: در طی این مدت به لحاظ عدم سرمایه گذاری منابع آب مستهلک شد و با بحران آب رو به رو شدیم همچنین ماشین آلات مستهلک شدند و بیش از نیمی از آنها عمر بالای 15 سال دارند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار داشت: بعد از آغاز به کار دولت یازدهم، مهمترین نکته در بخش کشاورزی توجه به نهاده های مناسب و ماشین آلات به عنوان اثربخش ترین موارد در تولید بود و کودها و سموم مناسب و به اندازه کافی تامین شد و ردیف تسهیلات برای خرید ماشین آلات فراهم شد.
مزروعی گفت: بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده مواد غذایی جامعه است و سلامت جامعه در گرو تغذیه ی سالم است، بنابراین با در دست داشتن نهاده های مناسب، فراورده های دامی در سال 94و 95 بیش از حد تقاضا جامعه تامین شد و توانستیم  گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ را صادر کنیم.
مزوعی از پروزه های جدید خبر داد و افزود: 154 پروژه جدید  با اعتبار 1140 میلیارد ریال در دست داریم که 1200 شغل مستقیم و 1509 شغل غیر مستقیم ایجاد میکند.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.