آبادان؛

افتتاح طرح های راهبردی هفته دولت در آبادان

۲۶ پروژه راهبردی با صرف اعتباری معادل ۶۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: در هشتم شهریورماه سال ۶۰ آنانی که نظم جمهوری اسلامی را برنمی تابیدند و نگران از شکل گیری این نهضت مردمی بودند دست به اقدامات کورکورانه و ترورهای ناجوانمردانه از جمله بمب گذاری دفتر ریاست جمهوری زدند که منجر به شهادت رجایی و باهنر شد و به این ترتیب تلخ ترین خاطرات را در اذهان عمومی بر جای گذاشتند.

شهبازی افزود: در پی این حادثه در تقویم نظام جمهوری اسلامی، هفته ای تحت عنوان «هفته دولت» نامگذاری شد.

وی با قدردانی از تلاش مدیران دستگاه های مختلف اداری در شهرستان آبادان و همراهی و همکاری ائمه جمعه گفت: از میان پروژه های اعلام شده، ۲۶ پروژه راهبردی با اعتباری معادل ۶۰ میلیارد تومان برای افتتاح در هفته دولت تشخیص داده شد.

فرماندار آبادان از سه پروژه گاز رسانی، سه پروژه برق رسانی، یک باب مدرسه ۶ کلاسه، سه طرح آسفالت و راهسازی، یک فیبر نوری، چهار طرح زیرسازی و زیربنایی در روستاهای بخش مرکزی، یک طرح تصفیه آب شرب به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در طول شبانه روز (در طرح جامع آب آبادان)، چهار طرح اشتغالزایی با همکاری بخش خصوصی و دولتی با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان برخی از این پروژه ها نام برد.

شهبازی از آب به عنوان بزرگترین دغدغه مردم و مسئولان نام برد وگفت: با پیگیریهای انجام شده موضوع اتصال شبکه آبرسانی از فیه (طرح جامع) تا جمشیدآباد که در بخش توزیع دچار مشکل بود، کار بازسازی این خط یک هزار سی سی استارت خورد، در این طرح شبکه به طور اساسی بازسازی می شود.

فرماندار آبادان با اشاره به توافق معاون وزیر نیرو در اختصاص یک دستگاه آب شیرین کن به ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب در سال جاری به آبادان افزود: در زمان حاضر فرآیند نصب و راه اندازی این دستگاه در مرحله گذران مزایده است و طبق اعلام شرکت آبفا خوزستان پیشنهادات در قالب پاکات به این شرکت رسیده است.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس و اربعین را نیز در پیش رو داریم، گفت: به منظور شرکت در اجتماع عظیم اربعین حسینی حرکت و راهپیمایی مردم به سمت کربلا شکل می گیرد و در طول این مسیر ما بایستی با ارائه خدمات مطلوب و مناسب خدمتگزار خوبی برای زائران حرم حسینی باشیم.

وی با اعلام خبر تشکیل ستاد اربعین در فرمانداری آبادان افزود: همچون سال گذشته موکبی را در منطقه شلمچه و در جهت ارائه خدمات عمومی به زائران فعال سازی می کنیم.

فرماندار ویژه آبادان  با اشاره به ۵ مهر سالروز شکست حصر آبادان گفت: به طور سالانه برنامه های خاصی را برای این روز تدارک و اجرا می کنیم که امسال نیز متفاوت تر از سالهای گذشته خواهد بود.

شهبازی درادامه  با بیان وضعیت اجرایی شدن دستور مقام معظم رهبری در شهرهای آبادان و خرمشهر افزود: بر اساس قول مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند وضعیت ۷۴ روستای شهرستان آبادان، چوئبده و اروندکنار از محل کمک به مناطق همجوار بهبود می یابد.

وی با اشاره به قول مساعد منطقه آزاد اروند برای فعالسازی صنایع افزود: برای ورود خرما به بازار بورس کالا ضمن دعوت از مسئولان ذیربط و گفتگو و بازدید از منطقه تصمیمات خوبی اتخاذ و مسئولان بورس کشور نیز با ورود خرما به این بازار موافقت کردند.

وی گفت: برای اجرای کامل این هدف نیاز به فراهم شدن زیرساختهایی همچون ایجاد سردخانه و سوله های نگهداری وجود دارد که امید می رود منطقه آزاد اروند در این زمینه ورود کند.

فرماندار آبادان افزود: بازارچه مرزی اروند کنار نیز که با هدف رونق اقتصادی در این منطقه ایجاد شد پس از طی فراز و نشیبهای فراوان بالاخره چهار تعاونی مرزنشین اعلام کردند که از این بازارچه به خارج از کشور صادرات کالا داشته اند.

شهبازی گفت: در زمان حاضر پنج هزار و ۴۰۰ کارت عضویت در تعاونیهای مرزنشین صادر شده که در جهت تسریع در تحویل و توزیع کارتها به اعضاء خواستار توجه مسئولان مربوطه هستیم.

وی در پایان، با تاکید بر لزوم رصد فعالیتهای دستگاه های مختلف اجرایی از سازمانهای مردم نهاد، تشکل های اجتماعی، فرهیخته گان و اصحاب رسانه خواست تا انتقادات، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را  به روابط عمومی فرمانداری آبادان ارائه دهند، این کار به عنوان دخالت در حوزه کارکردی دستگاه ها نیست بلکه در چارچوب اداری و انضباط انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.