اصفهان در دوچرخه سواری از "خواهر شهرهای" خود عقب تر است.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به استقبال پر شور شهروندان از برنامه های خیابان چهارباغ گفت: این طرح تاثیر محسوسی در کاهش استفاده شهروندان از خودروهای شخصی داشته است.

سعید امامی با بیان اینکه رویکرد اجرای این طرح آرام سازی و تبدیل خیابان چهارباغ به یک گذرگاه دائم فرهنگی برای شهروندان است، افزود: درابتدای اجرای این طرح سعیبر فرهنگ سازی استفاده نکردن از خودروی شخصی در یک روز از هفته در بین شهروندان را داریم .

وی تصریح کرد: درادامه اجرای این طرح در مرحله اول، تاپایان شهریورماه که از سوی پویش مردمی ترافیک و معاونت فرهنگی منطقه 3 شهرداری اصفهان برگزار می گردد با همین رویکرد به دنبال نشان دادن یک برش از شهر بدون خودرو به شهروندان اصفهانی خواهیم بود.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی با دعوت از شهروندان در برنامه سه شنبه های بدون خودر گفت: امیدواریم با فراگیر شدن این طرح شاهد شهری بدون ترافیک و آلودگی باشیم.

گفتنی است خواهر شهرهای اصفهان مانند فرایبورگ در زمینه استفاده از دوچرخه پیشرو هستند به طوری که آمار دوچرخه‌سواری در این شهر از ۱۵ درصد به ۲۷ درصد و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از ۱۱ درصد به ۲۰ درصد افزایش یافته این در حالی است که سهم شهر اصفهان تنها ۲ درصد می باشد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.