استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توافق پاکستان پایانه مرزی ریمدان را رسمیت دادیم و عملا 4 پایانه و دروازه رسمی با افغانستان و پاکستان ایجاد شد.


ارتقاء 4 دروازه رسمی برای توسعه مناسبات با افغانستان و پاکستانعلی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعطیلی بازارچه‌هایمرزی استان متبوع خود اظهار داشت: خوشبختانه بازارچه‌های مرزی استان فعال بوده و اخیرا فعالیت یکی از پایانه رسمی و مهم کشور تحت عنوان ریمدان، مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفته است.

وی افزود: در سال جاری بنده به همراه رئیس جمهور به پاکستان سفر کردیم و با توافق این کشور پایانه مرزی ریمدان را رسمیت دادیم بنابراین به این شکل عملا 4 پایانه و دروازه رسمی با افغانستان و پاکستان به منظور برقراری فعالیت‌های گردشگری، حمل و نقل، ترانزیت، تجارت همچنین سرمایه گذاری مختلف، ایجاد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با استقرار نهادها، ادارات، نقش آفرینی بخش خصوصی همچنین ایجاد معابر در استان، فرصت مناسبی برای مرزنشینان دو کشور فراهم می‌شود بنابراین ضمن آنکه مردم دو کشور با یکدیگر در ارتباط خواهند بود، آثار این تعامل هم در منطقه کاملا آشکار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار