شهردار کاشان گفت: در سه سال گذشته حجم قرادادهای سرمایه گذاری شهرداری کاشان به 156 میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد ناظم رضوی  در نشست خبری با اصحاب رسانه کاشان در مشهد اردهال اظهارکرد: یکی از فعالیت های مهم و اثرگذار شهرداری، توسعه و جذب سرمایه گذاری در بخش های توسعه شهری است که تبدیل خانه های تاریخی به اقامتگاه های سنتی در حوزه بافت تاریخی از جمله این فعالیت ها برشمرده می شود.
وی به تبدیل حیاط چهارم خانه تاریخی عباسیان به هتل سنتی و خانه تاریخی آل یاسین به هتل تاریخی در آینده اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح ها به زودی آغاز خواهد شد.
شهردار کاشان گفت: اجلاس جهانی شهروندان جاده ابریشم با حضور بیش از 70 شهر از کشورهای مختلف و 30 شهر ایران هفته آینده در قزوین برگزار می شود که کاشان نیز در این اجلاس حضور دارد.
وی هم چنین از اختصاص یک غرفه به کاشان برای معرفی این شهر در مسیر جاده ابریشم در نمایشگاه بین المللی برگزارشده در حاشیه اجلاس مجمع شهرداران آسیایی خبرداد و گفت: حضور پروفسور کواک رئیس مجمع شهرداران آسیایی در کاشان برای اعطای نشان شهروند جهانی به فاطمه حمامی هنرمند نقاش معلول سفید شهر آران و بیدگل از دیگر برنامه ها در زمینه برگزاری این اجلاس است.
شهردار کاشان به اتمام پرونده طرح تفصیلی کاشان طی دو هفته آینده اشاره کرد و گفت: با تهیه و تبیین این طرح، کاشان شهری با سند در زمینه طرح های توسعه ای و کالبدی و دارای تعریف در تقسیم اراضی و کاربری های مختلف و ضوابط ارتفاعی خواهد شد.
ناظم رضوی افزود: در یک سال گذشته بیش از یک هزار و 500 مورد برخورد با تخلف های ساختمانی و حدود 500 مورد رفع تخلف صورت گرفته است.
به گفته وی هم چنین سه هزار و 650 پرونده طی 240 جلسه نیز در راستای رعایت و رصد مسیرهای قانونی در زمینه ساخت و سازهای شهری و تخلف های ساختمانی در کمیسیون بدوی مطرح شده است.
شهردار کاشان تاکید کرد: در حوزه مونیتورینگ شهری نیز به منظور کنترل ترافیک شهری و ایمنی شهروندان مراحل مقدماتی این بحث و مکان های درنظرگرفته برای نصب دوربین و اتصال به اتاق مونیتورینگ در حال انجام است.
ناظم رضوی افزود: بیش از 200 میلیارد ریال در سه سال گذشته جهت مرمت بافت تاریخی و حفظ میراث فرهنگی در زمینه اجرا یا تملک هزینه شده است.
شهردار کاشان به افزایش سرانه فضای سبز هر شهروند کاشانی به 28 متر اشاره کرد و گفت: بیش از 250 میلیارد ریال نیز در زمینه اجرای مهندسی آبرسانی به فضای سبز و آبیاری قطره ای از سوی شهرداری هزینه شده است.
ناظم رضوی در زمینه آزاد سازی معابر نیز گفت: در طول سه سال گذشته دوهزار میلیارد ریال صرف آزادسازی معابر و بیش از 120 کیلومتر معبر جدید شهری ایجاد شده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.