سعادت دنیا و آخرت در گرو تقوا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه موقت خرمشهر با تاکید بر لزوم تقویت عزم ملی از جانب مسؤولان، گفت: باید با مفسدان برخورد شود.

محمدجواد عادل‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان، با تاکید بر لزوم و مهم بودن تقوا افزود: سعادت دنیا و آخرت در گرو تقوا است چون که کمال انسان وابسته به آن است و تقوا علامت انسانیت است که انسان را به مقصد می‌رساند.    

 وی گفت: انسان برای اینکه به مرحله کمال برسد، در اولین گام باید موانع را برطرف کند، یکی از موانع بزرگ ما، وجود غفلت است که در برخی از عبارات متون دینی ما، غفلت به خواب تشبیه شده است.

امام جمعه موقت خرمشهر با بیان تسلیت شهادت امام جواد(ع) افزود: امام جواد(ع) در سن هشت سالگی و پس از شهادت امام رضا(ع) به مقام امامت رسید، امامت در دوران کودکی برای ما شیعیان بسیار روشن است، همان‌گونه که در قرآن کریم به نبوت حضرت عیسی و یحیی در مرحله کودکی تصریح شده است.

عادل‌پور عفاف ‌و‌ پاکدامنی، همتایی ‌و‌ هم فکری در ازدواج، سبک بودن مهریه و... را درس‌های از پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) خواند و گفت: آیا مهریه بالا و سنگین ضمانت سعادت در زندگی را دارد و یا مشکلی را حل می‌کند.

وی افزود: در جامعه‌ای که قرار است الگوی آن علی و فاطمه باشد، چرا باید سن ازدواج به بهانه‌های مختلف بالا باشد و پس از ازدواج، طلاق صورت بگیرد، در ایران روزانه 381 طلاق و به عبارت دیگر ساعتی 16 طلاق انجام می شود.

امام جمعه موقت خرمشهر گفت: ما در گذشته در شهرستان خرمشهر دفتر طلاق نداشتیم اما پس از نیم سال دوم در سال 94 دفاتر طلاق در شهرستان به وجود آمدند و ماهانه 30 طلاق در خرمشهر انجام می‌شود، این بیانگر این است که ملاک‌ها عوض شده است و فیلم‌ها، شبکه‌ها و فضای مجازی تاثیرات خود را گذاشته است.

وی به حادثه حج خونین و کشتار حجاج بیت الحرام اشاره کرد و افزود: حجاج بیت‌الله الحرام در برائت از دشمنان مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا می‌گفتند اما آل‌سعود با حجاج مقابله کرد، این بیانگر این است که قطعا آل سعود، افراد آمریکایی، اسرائیلی و صهیونیستی هستند و با دستور از آمریکا آن حادثه را رقم زدند.

عادل‌پور گفت: حادثه منا و کشتار حجاج نیز مشکوک است که در آن تمام راه‌ها را بستند و امداد رسانی‌ها و دوربین‌های مدار بسته را تعطیل کردند، این نشان دهنده بی کفایتی آل سعود است و باید محاکمه شوند و ما از دستگاه دیپلماسی خود خواستاریم تا در این مورد ورود پیدا کنند.

امام جمعه موقت خرمشهر افزود: دشمن با سخن و عمل خود، دشمنی را ثابت کرده است، آیا با چنین دشمنی که با اصل اعتقادات ما مخالف است، امکان مذاکره و اعتماد وجود دارد، دشمنان خدعه‌گری خود را ثابت کرده است و به دنبال تضعیف ما به هر روشی است.

عادل‌پور گفت: برای مبارزه با فساد باید کار کارشناسی انجام شود و عجالتا با مفسدان برخورد صورت بگیرد، ما کاری به حزب و جریان خاصی نداریم، هر کسی که مفسد است باید با آن برخورد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.