شهادت هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام مصداق بی لیاقتی آل سعوداست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت الاسلام علی ابراهیمی پور خطیب جمعه آبادان گفت: فاجعه منا و شهادت هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام مصداق بارز کوتاهی و بی لیاقتی آل سعود در اداره حرمین شریفین است و هرگز این فاجعه از ذهن مسلمانان فراموش نمی شود.

ابراهیمی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان افزود: سرزمینی که امن ترین سرزمین برای مسلمانان بود اکنون برحسب جنایتی که آل سعود در سال گذشته انجام داد در اذهان به یک نقطه هلاکت، غیرامن و خطرناک و مرکز اجرای همه منویات شوم و نقشه های مزدوری آل سعود در برابر آمریکا و صهیونیست تبدیل شده است.

وی گفت: فاجعه منا و جان باختن حاجیان در حرم امن الهی نشانگر بی مدیریتی و سوء تدبیر آل سعود و این سند جنایت آنها در تاریخ ماندگار است.

خطیب جمعه آبادان افزود: آیین حج در دین اسلام واجب و مکه متعلق به همه مسلمانان جهان است و حکام آل سعود حق ندارند برخی مسلمانان را از جمله ایران و یمن از اعمال حج محروم کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: حاکمان آل سعود گروه های تکفیری را پرورش می دهند تا در یمن، سوریه و برخی کشورهای اسلامی جنایت کنند.

وی افزود: با حمایت آل سعود، صیونیست ها در خاورمیانه نفس راحتی می کشند و دست به کشتارهای ظالمانه می زنند.خطیب جمعه آبادان خطاب به خیرین گفت: دشمن به دنبال دین زدایی است و ما باید بیشتر به کارهای فرهنگی بپردازیم و خیرین می بایست بخشی از کمک های خود را در راه مسجد ها و کارهای فرهنگی در این مکان ها هزینه کنند.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در ایران افزود: یکی از عواملی که باعث این مشکل شده مهریه سنگین از سوی خانواده هاست ضمن اینکه برای ازدواج نباید شرایط مالی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.