عید قربان نشان دهنده وحدت مسلمانان در برابر دشمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت الاسلام سید مجید شرفی امام جمعه شادگان در خطبه های نماز جمعه این هفته شادگان با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: امام محمد باقر شکافنده معضلات فکری و حل کننده مسائل و پیچیدگی های علوم زمان خود بودند.

حجت الاسلام سید مجید شرفی با تصریح بر اینکه امام محمد باقر(ع) در گسترش معارف و دانش در عصر خود از یک شخصیت منحصر به‌فردی برخوردار بود، افزود: علم و معارف این امام همام مانند دیگر ائمه اطهار(ع) از آستان الهی نشأت می‌گرفت.

وی در ادامه خطبه های خود به فرا رسیدن عید قربان و با اشاره به اینکه عید قربان روز غلبه بر تمایلات نفسانی، رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان است، افزود: ضروری است مسلمانان در عید قربان به خودسازی، تزکیه نفس، مبارزه با امیال شیطانی و نفس اماره توجه داشته باشند.

امام جمعه شادگان با اشاره به اینکه مسلمانان در قنوت نماز عید قربان سعادت دنیوی و اخروی را از پرودگار طلب می‌کنند، گفت: عید قربان جزو مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام شرفی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز حادثه منا و شهادت جمع زیادی از زائران خانه خدا، این موضوع را دلیل بر بی‌کفایتی آل‌سعود دانست و افزود: حادثه حج سال گذشته تمامی مسلمانان جهان را آزرده خاطر کرد و این واقعه تلخ هرگز فراموش نخواهد شد.

وی، یاد و خاطره شهدای منا را گرامی داشت و گفت: اتفاقات و حوادثی در سال گذشته رقم خورد و ثابت کرد سعودی ها درصدد جبران اشتباهات خود نیستند و صلاحیت خدمتگزاری زائران بیت الله الحرام را ندارند.

حجت الاسلام شرفی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه با اشاره به محکومیت کشتار شیعیان در بحرین و بازداشت وشکنجه شیخ عیسی قاسم و علمای این کشور توسط حکومت آل خلیفه افزود: شیخ عیسی قاسم از رهبران انقلابی بحرین است که مردم این کشور  علاقه وافری به وی دارند.

امام جمعه شادگان گفت: یقیناً استمرار این مقاومتها سبب متزلزل شدن پایه‌های حکومت آل خلیفه می‌شود اگر چه پشتیبان آنها خارجیها و آل سعود باشند، عواقب وخیمی متوجه رژیم آل خلیفه می‌شود.

در پایان آئین عبادی سیاسی نماز جمعه مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شادگان راهپیمایی حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در شادگان برگزار ‌شد که در این راهپیمایی مردم شادگان شعار مرگ بر آل خلیفه سر دادند و سلب تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را محکوم کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.