جلودار زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دولت سهم بیشتری را برای پرداخت حق بیمه زنان خانه دار اختصاص دهد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود طرح لایحه های اجتماعی، دولت می تواند سهم بیشتری را برای پرداخت حق بیمه زنان خانه دار اختصاص دهد.

دولت سهم بیشتری را به پرداخت حق بیمه زنان خانه دار اختصاص دهدسهیلا جلودار زاده نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با وجود طرح لایحه های اجتماعی، دولت می تواند با هدف کمک به بانوان خانه دار، سهم بیشتری از حق بیمه آنها را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه زنان خانه دار به دلیل عدم اشتغال و نداشتن کارفرما، نمی توانند مبلغ تعیین شده حق بیمه خود را بپردازند، افزود: در واقع اگر فکری به حال کاهش حق بیمه پرداختی برای مشمولان نشود، اجرای این طرح نتیجه چندان مثبتی نخواهد داشت و بسیاری از زنان به دلیل مشکلات مالی نمی توانند، تحت پوشش قرار گیرند.

جلودار زاده ادامه داد: پرداخت کمک هزینه حق بیمه از سوی تامین اجتماعی نیز خلاف قانون است، چرا که منابع سازمان تامین اجتماعی دولتی نبوده و استفاده از آن از لحاظ شرعی مشکل دارد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع اگر تامین اجتماعی بخواهد بیشتر از سهم در نظر گرفته شده به برخی از بیمه شدگان کمک کند، دست اندازی به منابع کارگران کرده است، چرا که بیشتر منابع این سازمان با حق بیمه ای که کارگران، کارمندان و کارفرمایان می پردازند، تامین می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار