تشدید تنش‌ها میان ترامپ و رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه

شواهد از تیره شدن روابط نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی آمریکا با اصلی‌ترین متحد خود در حزب حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه به شدت امیدوار بود که دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری این حزب – روز چهارشنبه سخنرانی دلسوزانه و سنجیده‌ای را درباره مهاجران غیرقانونی انجام دهد و خودش را آماده کرده بود تا در حساب توییتری حزب جمهوری‌خواه، ترامپ را پس از این سخنرانی مورد تعریف و تمجید قرار دهد. 

اما سخنرانی دور از انتظار ترامپ و انتقاد او از مهاجران بزهکار باعث شد «رینس پریبوس» – رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه - برنامه موردنظر را تغییر داده و هیچ بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکند تا روابط ترامپ با این کمیته که در حال حاضر، مهمترین متحد سیاسی او در داخل حزب جمهوری‌خواه به شمار می‌رود، با تنش جدیدی رو به رو شود.

پریبوس و سازمانش تاکنون همواره حامی ترامپ بوده‌اند و در ملأ عام از او دفاع و میلیونها دلار برای کمک به او هزینه کرده‌اند. اما به گفته مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه، روابط ترامپ و کمیته تحت ریاست پریبوس طی ماه گذشته به شدت تیره شده است.

البته انتظار نمی‌رود که روابط ستاد انتخاباتی ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه به طور کامل قطع شود چراکه هر دو گروه از تشکیلات واحدی برای جمع‌آوری هزینه‌های انتخاباتی خود استفاده می‌کنند؛ اما تنشها در روابط ترامپ و پریبوس به حدی رسیده که همکاری کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه با نامزد ریاست جمهوری‌ این حزب در حساس‌ترین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری 2016 را در معرض یک خطر جدی قرار داده است. 

پریبوس روز گذشته طی بیانیه‌ای وجود هرگونه تنش و اصطکاک بین کمیته تحت ریاست خود و ستاد انتخاباتی ترامپ را تکذیب و همکاری این دو گروه را یک "همکاری رویایی" توصیف کرد. جیسون میلر – سخنگوی ترامپ – نیز خاطر نشان کرد روابط ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان با کمیته ملی این حزب هیچگاه به این خوبی نبوده است. اما شواهد عکس این قضیه را نشان می‌دهند. 

به گفته افراد نزدیک به ترامپ و پریبوس، «استفن میلر» - مشاور سیاست‌گذاری ترامپ - به تازگی در یک مکاتبه ایمیلی صلاحیت پریبوس را به شدت مورد انتقاد قرار داده و «جارد کوشنر» - داماد ترامپ - نیز در یک نشست انتخاباتی بر سر نحوه هزینه‌کرد پول جمع‌آوری شده برای انتخابات به شدت با رئیس دفتر پریبوس درگیری لفظی پیدا کرده است.

همچنین گفته می‌شود پریبوس که به ادعای خودش، روابط گرمی با ترامپ دارد و هر روز به صورت تلفنی دستکم یک بار با او صحبت می‌کند، به نزدیکان خود در حزب جمهوری‌خواه گفته است از پیروزی ترامپ در انتخابات سراسری ناامید شده و از اینکه نامزد جمهوری‌خواهان حاضر نیست رویه معمول خود را برای ارتقاء جایگاه خود در نظرسنجی‌ها تغییر دهد به شدت گلایه کرده است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار