رسول خضری با تاکید برضرورت مقابله با پدیده قاچاق در بحث جنگ نرم گفت: درحال حاضر به جای اینکه با قاچاق برخورد شود با قاچاقچی کوله بر ضعیفی که برای امرار معاش دست به این کار می زند، برخورد می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  نماینده مردم پیرانشهر و سردشت درمجلس شورای اسلامی،با طرح سوالی مبنی براینکه آیا مرزنشینی که در اولین سنگر مبارزه و مقاومت در برابر دشمن باید سینه خود را سپر کند در بحث اشتغال دیده شده است؟ تصریح کرد: کوله برها از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند که با برخوردهای قاطع مسئولان امکان فعالیت برای امرار معاش ندارند.

خضری ادامه داد: اکنون 90 درصد کسبه، اصناف و بازاریان مرزنشین از جمله ضعیف ترین قشر کارگری که کوله برها هستند به شمار می روند،قطعا مبارزه با قاچاق به معنی مبارزه با این افراد نیست.چرا در بحث مبارزه با قاچاق ،قاچاقچی کلان آزادانه فعالیت می کند؟

نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه از مجموع بالای 20 میلیارد دلار واردات قاچاق که درکشور داریم کمتر از نیم درصد از طریق معابر غیررسمی صورت می گیرد،گفت:متاسفانه درخصوص معابرمرزی که یکی از دروازه های اصلی معیشت مرزنشینان است،هیچ فکری اندیشیده نشده است.

خضری،گفت:امنیت پایدار در گرو معیشت پایدار است؛ما در مرزها اگر اشتغال نداشته و بحران بیکاری داشته باشیم،امنیت برقرار نخواهد شد.

وی با تاکید برضرورت ارایه لایحه درخصوص معابر مرزی از سوی دولت به مجلس،تاکید کرد: اگر دولت در خصوص انسداد مرزها بدون اینکه جایگزینی داشته باشد به صورت کاملا چکشی عمل کند،قطعا تبعات بسیاری برای کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.